Nieuws

Het laatste nieuws over
jouw MplusKASSA

Stel zelf samen Probeer het gratis

Leestip: Retail Trends Whitepaper
Leestip: Retail Trends Whitepaper

Leestip: Retail Trends Whitepaper

De nieuwste MplusKASSA whitepaper is speciaal voor de retailer. Het is de moeite waard om te lezen als je:

> Wilt dat jouw online winkel de fysieke winkel meer versterkt
> Je je nog meer wilt onderscheiden van de rest
> Wilt weten hoe de toekomst van retail eruit ziet


Lees hier ‘Retail Trends’

Retail blog #3: Blurring
Retail blog #3: Blurring

Retail blog #3: Blurring

Blurring: neem branches op de schop

Blurring is een goed voorbeeld van flexibiliteit die is ontstaan uit de behoefte van de consument. De manier van leven verandert en dus ook de manier van consumeren. Waar, wanneer, wat en hoe: de consument bepaalt het lekker zelf. Er wordt moeiteloos geschakeld tussen werk en vrije tijd of haast en ontspannen. Voor de consument vervagen de grenzen en de retailer kan hier in mee bewegen.

De plus van combineren
Door het combineren van meerdere bedrijfsconcepten kun je beter inspelen op de behoefte van de klant. De voordelen voor de klant zijn de verrijkte beleving en het gemak. Voor de retailer zelf is de groei in bestedingsbedrag een groot pluspunt. Wanneer er meer te beleven is in jouw winkel verleid je de klant om langer te blijven. De verblijfsduur heeft weer een positief effect op de omzet. Hoe langer de klant blijft, hoe meer hij besteedt (Van Tellingen et al., 2018).

Blurring werkt voor het pretpark én de bakker op de hoek
Of iedere retailer nou moet beginnen met blurring? Nee, zeker niet als het niet bij jou en de doelgroep past. Duik eerst in het hoofd van de doelgroep. Zijn dit vrouwen die gaan winkelen met hun partner en daarom korter verblijven in de winkel? Dan kan een bar of coffee corner een goede match zijn. Of vallen er juist individualistische mannen binnen jouw doelgroep die gek zijn op originaliteit?  Dan kun je rechtstreeks vanuit de winkel een dienst aanbieden, denk bijvoorbeeld aan gepersonaliseerde schoenen. Zo biedt blurring verrassende mogelijkheden. 

Dynamische kassasoftware
Dagelijks zien wij als kassaleverancier klanten die hier succesvol mee omgaan. Zo hielpen we eerder al pretparken en poppodia die alle facetten binnen één bedrijf combineren en overal MplusKASSA gebruiken. Maar we helpen ook de bakker op de hoek met het combineren van hun bakkerij met een lunchroom. In hokjes denken doen we dus niet meer, maar dan is het wel belangrijk dat de automatisering met je meebeweegt en daartoe in staat is. Met de meest flexibele en dynamische kassasoftware van MplusKASSA kan je elk hokje overstijgen en alle denkbare combinaties maken.

Retail blog #2: Flexibiliteit
Retail blog #2: Flexibiliteit

Retail blog #2: Flexibiliteit

Flexibiliteit: beweeg met je klant mee

De coronacrisis in combinatie met zoveel mogelijk thuisblijvende klanten die zich online oriënteren, heeft als effect dat je in je fysieke winkel minder bezoekers maar meer klanten trekt. Dit maakt de beleving en ervaring nog belangrijker.

Wat jouw klant wil? Jouw kassa weet het!
Pak je kans door meer aandacht te besteden aan wat jouw klant nodig heeft. Belangrijke elementen waar je over na kunt denken zijn: personeel met expertise, locaties met belevenis, samenwerkingen, omnichannel, data en IT-systemen (Rabobank, 2020). Bij de laatste drie pijlers kun je rekenen op MplusKASSA. Het kassasysteem is veel meer dan alleen dat ding op de toonbank waar je mee afrekent. Het geeft inzicht in data, geeft je adviezen en helpt medewerkers om het beste uit zichzelf te halen. Wanneer je de focus legt op de behoefte van de klant, zul je zien dat dit niet statisch is. De klantreis van de consument is veranderlijk en er wordt verwacht dat je als merk flexibel meebeweegt. Die flexibiliteit ligt niet alleen in de (online) strategie, maar gaat veel verder tot zelfs een flexibele winkelinrichting (Frijters, 2020).

Maak slim gebruik van jouw kassa
Je kunt data overzichten gebruiken om te achterhalen wat bij de klant aanslaat of juist niet. Zo krijg je onder andere eenvoudig met MplusKASSA de hardlopers en slapende producten te zien. Het transactiegedrag van jouw klanten in de offline én online winkel is inzichtelijk in het kassasysteem. Hier kun je vervolgens op tientallen manieren flexibel op inspelen, bijvoorbeeld met tijdelijke aanbiedingen en de positionering in de winkel.

Het doel is natuurlijk uiteindelijk om de klant in de winkel een positieve en onderscheidende ervaring te geven. Dit leidt tot terugkerende tevreden klanten of zelfs fans die (online) mond-tot-mond reclame maken voor jouw merk! Of je nou een kleine, middel of grote retailer bent: dat willen we toch allemaal?

Retail blog #1: Omnichannel
Retail blog #1: Omnichannel

Retail blog #1: Omnichannel

Omnichannel: het beste van beide werelden

Ieder jaar worden er voorspellingen gedaan voor de trends van het komende jaar, maar een pandemie met een ongekende impact verwachtte niemand. Dit zette de wereld op z’n kop en zorgt voor een andere manier van leven. Het zijn uitdagende tijden maar er liggen ook kansen.

Online versterkt offline verkoop
De coronacrisis brengt de ontwikkeling binnen de retail in stroomversnelling. Begin 2020 kon de consument bijna niet anders dan online kopen. Voor veel ondernemers kon de online winkel de klap voor de fysieke winkel niet opvangen. Door de omnichannel strategie actief in te zetten, kunnen de online en fysieke wereld elkaar alleen maar ondersteunen. Neem je het beste van beide werelden? Dan pluk je daar als retailer de vruchten van!

Omnichannel is een bekend begrip binnen de retail, maar deze crisis kan (soms noodgedwongen) dat laatste zetje geven om er daadwerkelijk wat mee te gaan doen. Het draait allemaal om het zo makkelijk mogelijk te maken voor de klant. Klanten kunnen zelf kiezen via welk kanaal ze hun aankoop doen. Alle kanalen zijn bij een omnichannel strategie op elkaar afgestemd.

Inspelen op het aankoopproces
Ook na de intelligente lockdown zien we blijvende veranderingen. Dat het aankoopproces vaak online start wisten we al. Namelijk 59% van de consumenten begint online met zoeken voor ze iets kopen (Retail Buying Study, 2018). Online bekijken en vergelijken en vervolgens in de fysieke winkel afhalen en betalen is het “nieuwe normaal”. Het is dus belangrijker dan ooit dat jouw producten of diensten online te bekijken zijn. Dit kan al door simpelweg de producten of diensten met een foto en prijs online te plaatsen (RaboResearch, 2020).

Kassa en webshop werken samen
Een volwaardige webshop is natuurlijk nog beter. Er wordt vaak gedacht dat een webshop veel tijd kost, daarom heeft MplusKASSA koppelingen met alle grote webshop platformen. Jouw kassa en jouw webshop koppelen bespaart je tijd en geld. Het zorgt er ook voor dat je altijd en overal inzicht hebt. Nog beter: een MplusWEBSHOP, dit is een webshop die naadloos aansluit bij een kassasysteem van MplusKASSA.

Een MplusWEBSHOP geeft jouw omnichannel strategie een kickstart. Je weet zeker dat de voorraad altijd actueel is, want de winkelvoorraad wordt binnen 60 seconden bijgewerkt in de webshop. Ook kan er online de actuele voorraad getoond worden, eventueel per filiaal of zelfs bij het dichtstbijzijnde filiaal op basis van GEO2IP. Spaarpunten kunnen zowel opgebouwd en uitgegeven worden in de offline als de online winkel.

Al met al draagt dit bij aan het aankoopproces en de ervaring met jouw merk. Een kassasysteem dat jou én jouw klanten kan bijbenen is dan ook onmisbaar. Met MplusKASSA ligt een omnichannel strategie binnen handbereik door offline en online inzichten te combineren met handige koppelingen.

Nu ook voor de apotheek: contactloos contant betalen
Nu ook voor de apotheek: contactloos contant betalen

Nu ook voor de apotheek: contactloos contant betalen

We zijn ons bewuster dan ooit van onze gezondheid en gaan hier anders mee om. Vaker een bezoek aan de huisarts én de apotheek hoort hier bij. We kijken ook anders naar hygiëne en de standaard hiervoor ligt veel hoger. Dit heeft invloed op het betaalgedrag van mensen. 

Waar nu nog in veel apotheken contant geld wordt geweigerd, zullen we geleidelijk weer de draad oppakken. Een groep klanten zal weer contant gaan betalen als dit is toegestaan. Grijp de verandering positief aan en begin met een cashpoint van Cikam. Deze MplusKASSA partner is al 75 jaar specialist op het gebied van geldverwerking.

Wat is een cashpoint?
De oplossing speciaal voor apotheken is gekoppeld aan het kassasysteem van MplusKASSA en HiX. De klant werpt contant geld in het systeem dat automatisch het wisselgeld terug geeft. Dit heeft veel voordelen zoals bevordering van de hygiëne, veiligheid, betrouwbaarheid en het bespaart tijd.

Blijft contant betalen bestaan?
Contante betalingen zullen er altijd blijven! Als contant betalen voor een consument een gewoonte is of zijn levensstandaard hem hiertoe dwingt, blijft hij dit doen. 

Met cash betalen houd je namelijk controle over een budget. Dit zien we zeker terug bij ouderen en andere doelgroepen die het motto “op=op” heeft. Als apotheker heb je te maken met veel verschillende doelgroepen. Een groot deel van de ouderen in Nederland vallen misschien wel in de grootste en belangrijkste groep. 

Interesse in meer informatie, een demonstratie of een referentiebezoek? Neem dan contact op met Cikam via 06-233 652 37 of mail naar e.beuningh@cikam.nl.

 

Wij zijn op zoek naar jou: Angular 2+ Frontend Developer
Wij zijn op zoek naar jou: Angular 2+ Frontend Developer

Wij zijn op zoek naar jou: Angular 2+ Frontend Developer

Waarom wij op zoek zijn naar jou
Voor een meerjaren project zijn wij bij MplusKASSA op zoek naar jou, een Angular Frontend Developer, die ons development team komt versterken. Juist naar jou zijn wij opzoek, want jij gaat een uitdaging niet uit de weg. Net als voor ons team staat voor jou gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit voorop.

Waarom jij op zoek bent naar ons
Je zoekt een werkplek waar je gewaardeerd wordt en bezig kunt zijn met je passie. Jobhoppen is niks voor jou en bij MplusKASSA zoek je stabiliteit. Met een vast team bouwen aan de toekomst van het bedrijf en het product, dat spreekt je aan. 

Kun je alle punten afvinken?
- Kennis en ervaring op het gebied van Angular 2+ Frontend Development
- Affiniteit met of interesse in kassasoftware
- Minimaal HBO werk- en denkvermogen
- Sociaal en communicatief vaardig

Dit zijn de pluspunten van jouw nieuwe werkplek:
- Werk in een optimale en moderne werkomgeving
- Maak gebruik van onze fitnessruimte
- Informele en fijne werksfeer
- Waardering voor jouw werk

Bedrijfsomschrijving
‘We love making points of sale’, en dat al sinds 1985. Het complexe zo simpel mogelijk maken: daar houden we van. Juist daarom bieden wij het meest innovatieve en gebruiksvriendelijke kassasysteem op de Nederlandse markt.

MplusKASSA is een onderdeel van Bolt.nl BV. Bij MplusKASSA geloven wij in ons product. Dit begint allemaal bij de kennis en expertise van onze medewerkers. Elke dag bouwen we verder aan de ontwikkeling van het product en het bedrijf. Kwaliteit, nuchterheid, innovatie en eenvoud zijn belangrijk voor ons team. Op deze manier proberen wij het beste uit onszelf én MplusKASSA te halen. 

Salarisindicatie
In overleg, waarbij wordt gekeken naar relevante ervaring

Solliciteren?
Reageren op de vacature kan via Indeed. Klik hier! We kijken er naar uit je te ontmoeten!

 

Nieuwe MplusKASSA-koppelingen
Nieuwe MplusKASSA-koppelingen

Nieuwe MplusKASSA-koppelingen

Veel koppelingen zijn nu relevanter dan ooit! Zo heeft Butler.tv een bestelinformatie-app ontwikkeld. De app is speciaal voor gebruikers van het MplusKASSA Keukenmanagement. Is de bestelling van de gast in bereiding of gereed? Dan is dat duidelijk te zien op een scherm. Zo voorkom je een rij en wordt 1,5 meter afstand houden makkelijker. De bestellingsinformatie-app is gratis tot eind 2020. Je leest hier meer over deze oplossing.

Nog zo’n nieuwe top koppeling is Tickete. Zij gaan de strijd aan met de papieren kassabon. Met een klein apparaatje bij de kassa wordt de kassabon direct naar de smartphone van de klant gestuurd. Dit zorgt ervoor dat je als ondernemer kosten kan besparen en het beter voor het milieu én de klant is! Daarbij is het in deze tijd fijn als je lichamelijk contact kan vermijden en er een positieve draai aan kunt geven. Je leest hier meer over Tickete.


 

MplusKASSA staat 1 juni voor je klaar!
MplusKASSA staat 1 juni voor je klaar!

MplusKASSA staat 1 juni voor je klaar!

Tweede Pinksterdag, 1 juni, is het zover: de horeca mag weer los! Om je dat extra steuntje in de rug te geven, zijn wij bereikbaar vanaf 10:00 voor vragen en hulp. Zo zorgen we er samen voor dat deze eerste dag soepel verloopt. Heb je dringende vragen over bijvoorbeeld de kassa, QR bestel app of de handhelds? We zijn bereikbaar via 058-215 7000 of support@mpluskassa.nl

QR bestel app maakt je klaar voor 1,5 meter horeca
QR bestel app horeca
QR bestel app maakt je klaar voor 1,5 meter horeca

QR bestel app maakt je klaar voor 1,5 meter horeca

Eindelijk perspectief voor de horeca! Vanaf 1 juni mogen de restaurants en terrassen weer open. Hoe hou je hier zo veel mogelijk afstand? Een QR bestel app is een geschikte oplossing! 

Gasten bestellen vanaf de tafel met hun smartphone een QR-code die hen leidt naar de bestel app. Hier kunnen ze eenvoudig bestellen en afrekenen. Onderzoek toonde al eerder aan dat deze manier van bestellen zorgt voor meer en grotere bestellingen. Gasten nemen de tijd en bestellen zo ook meer. 

De pluspunten van QR-bestellen?
+ Gratis gebruik van de bestel app tot 1 oktober 2020
+ Omzetverhogend
+ Kostenbesparend
+ Oplossing voor 1,5 meter afstand
+ Direct gekoppeld aan kassasysteem en keukenschermen van MplusKASSA 

Fellini in Leeuwarden gaat vanaf 1 juni met de QR bestel app van MplusKASSA werken. Zo zorgen ze voor zo min mogelijk fysiek contact tussen medewerker en gast. Hoe ze hier serieus mee omgaan en het toch luchtig houden? Check de video!

Lees meer over de QR bestel app

 

 

Kassa hygiëne: tips voor hoe je jouw kassasysteem kan schoonmaken
kassa hygiëne
Kassa hygiëne: tips voor hoe je jouw kassasysteem kan schoonmaken

Kassa hygiëne: tips voor hoe je jouw kassasysteem kan schoonmaken

Hygiëne, nu belangrijker dan ooit! We proberen namelijk zo goed mogelijk voor elkaar en onszelf te zorgen tijdens het coronavirus. Maar hoe houd je het kassasysteem nou goed schoon? We leggen het uit in 3 simpele stappen. 

1. Lijkt simpel, maar het wordt toch vaak vergeten: zet het kassasysteem eerst uit voor je het gaat schoonmaken. Als je met een doek over het touchscreen gaat wrijven, kan dit namelijk gevolgen hebben. Een veel voorkomend probleem is dat de kassa daarna niet reageert of vastloopt. 

2. Gebruik een doekje, een beetje water en eventueel wat (desinfecterend) schoonmaakmiddel speciaal voor glas en oppervlakten. Wat vooral belangrijk is: maak het scherm niet te nat! Dus gebruik niet te veel water want dit is niet goed voor het touchscreen en het hele kassasysteem. 

3. Droog de kassa, en vooral het touchscreen, goed na. Om vlekken en strepen te voorkomen kun je daarna het scherm nog oppoetsen met een schone, droge microvezeldoek. 

Tot slot nog een paar extra tips:
- Maak het pinapparaat na iedere betaling schoon.
- Vergeet ook ander apparatuur niet, zoals een scanner en de bonprinter.
- Zet genoeg desinfecterende gel neer voor de medewerkers die werken met de kassa, en voor de klant bij het pinapparaat.
- Hou ook 1,5 meter afstand van elkaar bij het kassasysteem. Dit is normaal gesproken een plek waar je dichterbij elkaar staat. Afstand houden, kun je doen door het pinapparaat wat verder van de kassa te plaatsen of er een plexiglas scherm tussen te zetten.

Terugblik: MplusKASSA op Horecava 2020
Terugblik: MplusKASSA op Horecava 2020

Terugblik: MplusKASSA op Horecava 2020

De grootste en belangrijkste vakbeurs voor de horeca, Horecava in de RAI Amsterdam, zit er weer op. We kijken terug op vier succesvolle dagen. 

Kassasystemen en koppelingen
De vernieuwde beursstand trok veel geïnteresseerde bezoekers. Hier hebben we alle ins en outs van het MplusKASSA kassasysteem kunnen laten zien, en dat allemaal samen met al onze Nederlandse resellers (STN Kassasystemen, Weka Kassasystemen, Leza Horeca & Winkelmanagement, Evers Kassasystemen, KassaNet Nuus, en Kassanet Pieterse). Naast onze kassasoftware waren de bestelzuilen van bestelapp Jamezz aanwezig. Hierdoor konden bezoekers direct het hoogste niveau van self order ervaren. Ook onze nieuwste koppeling Butler.tv had een passende plek op de beursstand. Vanuit MplusKASSA wordt de digitale menukaart aangestuurd. Het voordeel hiervan is dat het altijd actueel is en het de verkoop stimuleert. 

Nog even nagenieten? Bekijk dan het korte overzichtsfilmpje! We willen graag iedereen bedanken die MplusKASSA heeft bezocht tijdens de Horecava. Graag tot ziens!

 

Narrowcastingkoppeling Butler.tv op Horecava
Butler.tv app koppeling MplusKASSA systeem
Narrowcastingkoppeling Butler.tv op Horecava

Narrowcastingkoppeling Butler.tv op Horecava

Een digitale menukaart die altijd up-to-date is. Klinkt goed toch? Het bespaart daarnaast ook nog eens tijd en moeite, én het geeft de omzet gemakkelijk een boost! Hoe? Door producten bij iedere POS te promoten via een narrowcastingscherm. Dit werkt eenvoudig want de narrowcastingsoftware van Butler.tv is namelijk gekoppeld aan MplusKASSA. Butler.tv heeft deze app ontwikkeld, speciaal voor MplusKASSA-gebruikers.

Deze nieuwe koppeling wordt op Horecava gepresenteerd. Op het scherm achter de bar zijn voorbeelden van de digitale menukaart, combinatie- en dagdeals en een orderuitgifte-scherm te zien. 

Meer weten over hoe het precies werkt en wat het kost? Lees dan dit artikel, of bekijk de video voor een impressie van de digitale menukaart.

MplusKASSA genomineerd voor Verkiezing Friese Onderneming van het Jaar
MplusKASSA genomineerd voor Verkiezing Friese Onderneming van het Jaar

MplusKASSA genomineerd voor Verkiezing Friese Onderneming van het Jaar

Een top begin van 2020! We zijn genomineerd voor de Verkiezing Friese Onderneming van het jaar. De verkiezing is in het leven geroepen om ondernemerschap in Friesland te stimuleren en te waarderen. We voelen ons dan ook vereerd om één van de zes genomineerden te zijn! Op naar 7 april want dan wordt de winnaar bekend gemaakt, spannend!

Fijne feestdagen!
Fijne feestdagen!

Fijne feestdagen!

Namens het hele MplusKASSA team wensen wij jullie hele fijne kerstdagen en een gezond, gezegend en gelukkig 2020!

In verband met de feestdagen hebben wij aangepaste openingstijden:
20 december - vanaf 16:00 gesloten
25 december - gesloten
26 december - gesloten
1 januari - gesloten

Voor ernstige storingen zijn wij bereikbaar via ons reguliere nummer: 058-215 7000. Voor vragen kun je mailen naar support@mpluskassa.nl, dit wordt dan in behandeling genomen op de eerstvolgende werkdag.

Gemak dient de mens
Gemak dient de mens

Gemak dient de mens

De concurrentie binnen de horeca is groot en je moet dus onderscheidend zijn in een zee van keus. De gast kan immers maar één keer zijn geld uitgeven. Onderscheidend vermogen kost wel weer tijd en energie, en die kun je overhouden door de juiste automatisering. Klinkt logisch toch? Onze specialisten geven je graag advies en helpen je van A tot Z met de juiste automatiseringsoplossing. In deze blog draait het allemaal om gemak voor de gast!

Fast (good) food
Ooit leek het een lastige combinatie: snel en makkelijk maar ook kwaliteit en gezond. Het past wel perfect in de drukke levens van een groot deel consumenten. Het fast food concept is natuurlijk al lang bekend, maar dit verschuift steeds verder naar het fast good food.

Verschuiving aanbod
Het aanbod op bestelapps wordt niet alleen meer gedomineerd door de snackbars en kebabzaken. Zij hebben er concurrentie bij gekregen van restaurants en bistro’s die hun verse maaltijden aanbieden. Maar de vraag naar eenvoud is niet alleen terug te zien in de onverminderde populariteit van bezorgdiensten. Er vindt namelijk ook een verschuiving plaats van veel fine dining restaurant naar meer casual dining concepten.

Optimaal proces
Tijd is én blijft kostbaar voor de consument. Hier valt als ondernemer goed op in te spelen door het koppelen van een webshop of bestelapp aan de kassa. Op deze manier kan er een eenvoudig begin worden gemaakt met het bestellen en bezorgen. Daarnaast kunnen er bestelzuilen, handhelds en keukenschermen ingezet worden om voor een snel bestelproces te zorgen waardoor de gast een optimale beleving krijgt.

Persoonlijk het beste advies voor jouw horecaonderneming? Neem contact met ons op dan helpen onze specialisten je graag verder.

 

Meer nieuws
Meer nieuws