Nieuws

Het laatste nieuws over
jouw MplusKASSA

Stel zelf samen Probeer het gratis

Gemak dient de mens
Gemak dient de mens

Gemak dient de mens

De concurrentie binnen de horeca is groot en je moet dus onderscheidend zijn in een zee van keus. De gast kan immers maar één keer zijn geld uitgeven. Onderscheidend vermogen kost wel weer tijd en energie, en die kun je overhouden door de juiste automatisering. Klinkt logisch toch? Onze specialisten geven je graag advies en helpen je van A tot Z met de juiste automatiseringsoplossing. In deze blog draait het allemaal om gemak voor de gast!

Fast (good) food
Ooit leek het een lastige combinatie: snel en makkelijk maar ook kwaliteit en gezond. Het past wel perfect in de drukke levens van een groot deel consumenten. Het fast food concept is natuurlijk al lang bekend, maar dit verschuift steeds verder naar het fast good food.

Verschuiving aanbod
Het aanbod op bestelapps wordt niet alleen meer gedomineerd door de snackbars en kebabzaken. Zij hebben er concurrentie bij gekregen van restaurants en bistro’s die hun verse maaltijden aanbieden. Maar de vraag naar eenvoud is niet alleen terug te zien in de onverminderde populariteit van bezorgdiensten. Er vindt namelijk ook een verschuiving plaats van veel fine dining restaurant naar meer casual dining concepten.

Optimaal proces
Tijd is én blijft kostbaar voor de consument. Hier valt als ondernemer goed op in te spelen door het koppelen van een webshop of bestelapp aan de kassa. Op deze manier kan er een eenvoudig begin worden gemaakt met het bestellen en bezorgen. Daarnaast kunnen er bestelzuilen, handhelds en keukenschermen ingezet worden om voor een snel bestelproces te zorgen waardoor de gast een optimale beleving krijgt.

Persoonlijk het beste advies voor jouw horecaonderneming? Neem contact met ons op dan helpen onze specialisten je graag verder.

 

Alles voor de beleving
Alles voor de beleving

Alles voor de beleving

Er gebeurt veel binnen de horeca, en dat brengt uitdagingen met zich mee. De specialisten van MplusKASSA houden zich dagelijks bezig met de trends en ontwikkelingen binnen de branche, en weten dus goed wat er speelt. We lichten regelmatig ontwikkelingen uit waar je als ondernemer op in kan spelen en geven tips hoe automatisering jullie hierbij kan helpen. Vandaag aan bod: alles voor de beleving.

Op maat
De behoefte aan een beleving blijft alsmaar groeien. Gasten willen meer en meer een waardevolle herinnering aan een ervaring overhouden. Hier staat een persoonlijke op maat benadering bij centraal. Naar verwachting zal het creëren van een beleving meer de standaard worden dan de uitzondering. 

Passend concept
Je kan op veel verschillende manieren inspelen op deze ontwikkeling. Wil je voorzichtig beginnen met het toevoegen van een beleving? Kies dan bijvoorbeeld voor het inzetten van co-creatie. Dit houdt in dat de gast helpt bij het creëren van de product of dienst of het zelf kan samenstellen. 

Wil je het groter aanpakken? Kies dan voor een specifiek of niche concept. Je kan het ook richten op een bepaalde levensstijl en inspelen op de wens van deze specifieke doelgroep. Hier zijn de vegetarische of healthy concepten een voorbeeld van. 

Delen is vermenigvuldigen
Naast dat het een persoonlijke ervaring moet zijn voor de gast, gaat het stiekem ook om het delen met hun (digitale) sociale omgeving. Door foto’s of ervaringen te delen met andere vermenigvuldig je als het ware de waarde van deze beleving. Vooral jongeren willen laten zien dat ze interessante of leuke dingen meemaken, en dit mag vaak wel wat kosten. 

Het kan een interessante ontwikkeling zijn die breed inzetbaar is. Het is nooit een slecht idee om extra aandacht te geven aan jouw gasten. Dan moet je daar de tijd wel voor hebben natuurlijk. Zet daarom automatisering in om hierop in te spelen. Dan is een eenvoudig en snel kassasysteem met veel koppelingen onmisbaar. 

Onze specialisten geven graag persoonlijk advies zodat jij tijd overhoudt om die beleving te creëren voor jouw gasten!

 

Blurring
Blurring

Blurring

Blurring
Ooit gehoord van ‘blurring’? De specialisten van MplusKASSA zien het steeds vaker. Geen idee wat het inhoudt, of hoe je erop in kan spelen door automatisering? We leggen je het graag uit in deze blog over blurring. 

Waar, wanneer, wat en hoe: de consumenten van nu bepalen het allemaal zelf. Ze schakelen de hele dag tussen werk en ontspannen. Zo kan de laptop opengeklapt worden voor werk in een café of worden er cocktails en espresso’s gedronken in een schoenenzaak. Het kan allemaal, want de grenzen vervagen. ‘Blurring’ zie je steeds meer en het biedt verrassende mogelijkheden. Zo kan een hotelketen een eigen supermarkt openen, de bakker bereid zijn eigen belegde broodjes in de lunchroom, koffiezaken dienen als kantoor voor zzp’ers, en winkels lijken op gezellige cafés. 

Flexibele en dynamische automatisering
Door het combineren van meerdere bedrijfsconcepten kun je beter inspelen op de behoefte van je doelgroep. Zij zijn namelijk steeds meer op zoek naar gemakkelijkere, nieuwe of snelle opties. In hokjes denken doen we dus niet meer, dan is het wel belangrijk dat de automatisering met je meebeweegt en daartoe in staat is. Met de meest flexibele en dynamische kassasoftware van MplusKASSA kan je elk hokje overstijgen en alle denkbare combinaties maken.

Voorbeelden
Goede voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld Everything Sweet en De Beeldentuin. Everything Sweet is uitgegroeid van kleine chocolaterie naar chocolaterie mét koffiezaak en terras. De Beeldentuin in Garderen is nog zo’n voorbeeld. Hier verkopen ze tuindecoratie, organiseren ze ieder jaar een zandsculpturenfestijn én hebben ze een lunchroom. Het personeel wisselt van de ene werkplek naar de ander, en daarom is het prettig als alles hetzelfde werkt en toch is afgestemd op de gewenste functionaliteiten! Benieuwd hoe we van jouw concept ook een succesverhaal kunnen maken? We helpen je graag! 

Groeiend personeelstekort en nieuwe wetgeving
Groeiend personeelstekort en nieuwe wetgeving

Groeiend personeelstekort en nieuwe wetgeving

Er gebeurt veel binnen de horeca, en dat brengt uitdagingen met zich mee. De specialisten van MplusKASSA houden zich dagelijks bezig met de trends en ontwikkelingen binnen de branche, en weten dus goed wat er speelt. We lichten regelmatig ontwikkelingen uit waar je als ondernemer op in kan spelen en geven tips hoe automatisering jullie hierbij kan helpen. Vandaag aan bod: groeiend personeelstekort en nieuwe wetgeving.  

Een groeiend personeelstekort
Het is een algemeen bekend probleem: het personeelstekort binnen de horeca. Helaas zal het tekort blijven groeien in 2020. Dit komt omdat steeds meer Nederlanders een baan vinden, en dit maakt het personeelsaanbod er niet groter op. Volgens het CBS (2019) ervaart zelfs dertig procent van de ondernemers dit als een van de grootste belemmeringen. Er zijn meerdere branches hard op zoek naar meer en nieuw personeel. Daarom is het van belang om de medewerkers te binden en een reden te geven om te blijven of te komen. De Koninklijke Horeca Nederland raadt horecaondernemers sterk aan om te investeren in het behoud van het personeel. Hoe? Door de CAO te zien als een minimum, door te zorgen dat ze genoeg vrij(heid) krijgen, en het bieden van doorgroeimogelijkheden. Het blijft natuurlijk een uitdaging, mede door de nieuwe Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB). Deze wet moet de vaste contracten aantrekkelijker maken, maar betekent ook hogere kosten voor flexibele werkvormen. 

Hoe zet je automatisering in?
Door deze langlopende ontwikkeling zien we de omzetgroei binnen de sector afremmen. Niet alleen door te weinig personeel, maar ook door relatief onervaren personeel. Op gebied van automatisering raden we dan ook aan om extra te letten op gebruiksgemak en eenvoud. Het komen en gaan van personeel is van alle tijden, maar het snel en gedegen inwerken van nieuwe medewerkers is een must. Begrijpbare en eenvoudige automatiseringssystemen zijn daarbij onmisbaar. Als ondernemer zal je extra tijd kwijt zijn aan werven en behouden van personeel. Dan is het belangrijk om alle zaken te automatiseren die je onnodig tijd kosten. Denk bijvoorbeeld aan financiële administratie en personeelszaken. De systemen van MplusKASSA helpen hierbij door de eindeloze koppelmogelijkheden. 

Een moderne geautomatiseerde aanpak van het personeelstekort is de bestelzuil of app. Hiermee kan de gast direct zelf zijn bestelling plaatsen. Als dit binnen het concept past van jouw bedrijf is dit zeker aan te raden. Bij MplusKASSA adviseren wij u hier graag in en werken wij nauw samen met betrouwbare partners.

 

Een nieuwe all-you-can-eat functie
Een nieuwe all-you-can-eat functie

Een nieuwe all-you-can-eat functie

Dé oplossing voor all-you-can-eat restaurants

Je biedt een all-you-can-eat arrangement aan, maar wil het zo eenvoudig en kloppend mogelijk houden in het kassasysteem. Klinkt herkenbaar? Al meerdere restaurants met een all-you-can-eat concept hebben wij hierbij geholpen. We zorgen dat het zo eenvoudig mogelijk blijft zonder teveel gedoe. De nieuwe functie die we hier speciaal voor gemaakt hebben, is dé oplossing voor deze restaurants!


Hoe werkt het
Er kunnen nu namelijk eenvoudig arrangementen aangemaakt worden die de bon beïnvloeden. Hoe het werkt? Dat leggen we je graag uit:

> Je maakt een arrangement aan en kiest daarbij de gewenste naam en tijdsduur, bijvoorbeeld; all-you-can-eat voor twee uren. Hier verdeel je de btw ook naar wens. 

> Je stelt ook zelf in wat het effect is op de hierna aangeslagen artikelen, en natuurlijk op welke artikelen. Naast losse artikelen kun je ook gemakkelijk hele omzetgroepen, seizoenscodes, kortingsgroepen en/of leveranciers selecteren.

> Plaats daarna het arrangement-artikel op je snelknoppen en start de kassa.

> Open een tafel en plaats hierop je arrangement-artikel.

 

Wanneer je nu artikelen aanslaat die binnen het arrangement vallen zullen deze de prijswijziging meenemen die je hebt opgegeven. Nadat de tijd verlopen is, zal de normale prijs weer worden toegepast. Ook artikelen die vóór het arrangement geboekt zijn zullen niet beïnvloed worden. De gast een kwartiertje extra tijd gunnen? Pas gemakkelijk de arrangementstijd aan!

Voor deze nieuwe functie is de module Q1020 Sales & Acties nodig. Meer informatie over de module of de kosten? Neem contact met ons op dan helpen we je graag verder!

De feestelijke opening van ons nieuwe pand
De feestelijke opening van ons nieuwe pand

De feestelijke opening van ons nieuwe pand

Vrijdag 10 mei vierden wij de opening van ons nieuwe pand. Tijdens de feestelijke opening werd er door wethouder Friso Douwstra, die onder andere verantwoordelijk is voor economische zaken, een officiële wimpel overhandigd. Op de foto knippen Johannes Bolt en Ypco Reitsma, grondleggers van MplusKASSA, het lintje.

 

Iedereen nogmaals bedankt voor jullie komst en het vieren van deze mijlpaal met ons!

 
Trends binnen de horeca
Trends binnen de horeca

Trends binnen de horeca

De horeca, een prachtige branche waar de ontwikkelingen in rap tempo volgen. Als ondernemer blijf je in beweging en kijk je natuurlijk vooruit. Wij helpen altijd graag een handje en dit keer doen we dat door het op een rij zetten van belangrijke trends voor afrekensystemen binnen de horeca.

Zelfservice
Zelfservice werd misschien ooit gezien als minder gastvrij, maar tegenwoordig is dat anders. Nu is het juist wél gastvrij en klantvriendelijk. Je biedt de klant namelijk het gemak waar ze naar verlangen. Door bijvoorbeeld de inzet van een bestelzuil of een tablet op tafel hebben zij zelf de controle. Zie de tablet of bestelzuil als een extra personeelslid, praktisch in de tijd waarin personeel schaars is.

Snelheid
Zelfservice komt voort uit de drang naar snelheid. Iedereen wil zo snel en efficiënt mogelijk geholpen worden. Hier kan de inzet van handhelds aan bijdragen. Dit zorgt ervoor dat de werknemers effectiever kunnen werken, waardoor er ook kortere wachttijden zijn. De komst van contactloos pinnen brengt daarnaast ook veel voordelen met zich mee. Zo leg je bijvoorbeeld de nadruk op de gezellig avond die de gasten hebben beleefd, in plaats van het betalen van de rekening.

Intuïtief systeem
Een langlopende trend binnen de horeca is de doorloop van personeel. Het blijft lastig om goed personeel te vinden en dat betekent vaak ook regelmatig nieuw personeel inwerken. Daarom is het belangrijk dat het personeel het gebruik van de kassa snel onder de knie heeft. Dit vraagt om een begrijpelijk en bruikbaar systeem, dat als het ware intuïtief op de gebruiker reageert en meedenkt.  

Flexibele integratie
Onmisbaar voor de automatisering van je bedrijf zijn de koppelingen. Je ziet alsmaar meer koppelingen komen tussen de kassa en andere programma’s. Neem bijvoorbeeld een boekhoudprogramma of personeelsplansysteem. Tegenwoordig pas jij je niet aan de kassa aan, maar de kassa aan jou. Bekijk hier aan welke programma’s je MplusKASSA kan koppelen.

MplusKASSA helpt ondernemers verder op weg. Samen zorgen we dat jouw wensen en die van de gasten feilloos geïntegreerd worden in het systeem. Benieuwd naar de mogelijkheden? Probeer gratis de demo of stel zelf je kassa samen.

 

 

Trends en ontwikkelingen: de betaalwereld in beweging
Trends en ontwikkelingen: de betaalwereld in beweging

Trends en ontwikkelingen: de betaalwereld in beweging

Zeg je kassa dan zeg je betalen, én andersom. De ontwikkelingen binnen de betaalwereld gaan snel. Daarom vroegen we Xafax, expert op gebied van betaalsystemen, om eens wat trends en ontwikkelingen voor ons op een rijtje te zetten.

PSD2
Binnen de betaalwereld zijn er een aantal belangrijke trends en ontwikkelingen zichtbaar. Een belangrijke daarvan is de nieuwe Europese betaalrichtlijn PSD2, die per 19 februari 2019 ook in Nederland definitief is ingevoerd. Payment Service Directive 2 maakt het mogelijk dat andere bedrijven toegang kunnen krijgen tot de bankgegevens van een consument, mits deze hier expliciet toestemming voor geeft. De nieuwe richtlijn heeft als doel om voor meer concurrentie en innovatie te zorgen als het gaat om betalen en het regelen van geldzaken, waardoor de ontwikkeling van financiële diensten gestimuleerd wordt.

Mobiel bankieren en contactloos betalen
Een andere trend binnen in het betalingsverkeer is de opmars van mobiel bankieren en contactloos betalen, ten koste van internetbankieren, contant geld en pinnen. 2018 was het eerste jaar waarin er vaker met een mobiele app werd betaald dan via internetbankieren. Bovendien werd er voor het eerst vaker contactloos betaald dan via het insteken van een betaalkaart. De papieren transacties lijken hiermee te verdwijnen.

Hoewel in 2017 de voorkeur van de Nederlanders nog uitging naar het gebruik van internetbankieren, gaf ruim 52% van de bevolking in het laatste kwartaal van 2018 al aan liever gebruik te maken van mobiele apps. Tegelijkertijd met de opmars van mobiele transacties, nemen ook het aantal contactloze betalingen flink toe. Het aantal contactloze betalingen bedroeg eind vorig jaar 56%, wat neerkomt op een aantal van bijna 2,45 miljard contactloze betalingen.

Instant Payments
Tot slot hebben we te maken met het fenomeen ‘Instant Payments’. Dit is een overboeking waarbij het bedrag dat wordt overgemaakt binnen enkele seconden op de rekening van de ontvanger staat. In het voorjaar van 2019 zal deze snelle manier van betalen geleidelijk ingevoerd worden. De verwachting is dat Instant Payments snel de standaard manier van overboeken wordt.

De betaalwereld staat dus niet stil, en aan de ondernemer de uitdaging om mee te bewegen. Op de hoogte blijven is stap 1 en kijken hoe dit toegepast kan worden binnen het bedrijf is stap 2. Hier helpen wij natuurlijk graag bij. Voor advies kunt u bij MplusKASSA en Xafax terecht.

Aftellen tot Bakkersvak 2019
Aftellen tot Bakkersvak 2019

Aftellen tot Bakkersvak 2019

Het is aftellen tot de grootste vakbeurs voor bakkers, Bakkersvak in Gorinchem. Zondag 10 maart t/m dinsdag 12 maart zijn wij hier te vinden met onze stand. Samen met Cikam en Leqqr laten wij u graag de plussen van MplusKASSA zien! Vorig jaar waren er meer dan 8.400 professionals die de vakbeurs bezochten. Echt de moeite waard dus. Zien wij u dan op standnummer E126? Wij kijken er naar uit!

Schrijf u hier in voor een gratis toegangsbewijs.

Hoera, verhuizen!
Hoera, verhuizen!

Hoera, verhuizen!

Er is hard gewerkt aan ons nieuwe onderkomen, en deze week is het zover: de verhuizing. Na ruim 35 jaar verlaten we de binnenstad van Leeuwarden. Wat hebben we er naar uitgekeken, en het resultaat mag er zijn.

Vanaf maandag 11 maart is ons adres: Lynbaan 31, 8941BR in Leeuwarden. Natuurlijk zijn wij tijdens de verhuizing gewoon bereikbaar voor support zoals u van ons gewend bent. 058 215 7000 | support@mpluskassa.nl

Hoe u in 4 stappen de ideale kassa samenstelt
Hoe u in 4 stappen de ideale kassa samenstelt

Hoe u in 4 stappen de ideale kassa samenstelt

Stel het u voor: u zou een totaaloplossing kunnen samenstellen die er voor zorgt dat u uw klanten beter kan helpen, dat u meer inzicht krijgt door heldere rapportages en meer omzet genereert. Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar dat is het niet. In dit artikel worden de vier stappen tot het ideale kassasysteem uitgelicht.

Stap 1:
Het proces begint bij de hardware. Als basis wordt vaak de HP ElitePOS gekozen. Door de elegante look lijkt het bijna op een tablet. Omdat het zo sterk is, is het perfect voor intensief gebruik. Voordelen hiervan zijn: het snelle reactievermogen, automatische updates en veiligheidscontroles én snel en veilig inloggen. Er zijn natuurlijk nog meer hardware opties die wij u
kunnen bieden.

U kunt er voor kiezen om de hardware te optimaliseren. Bijvoorbeeld door handhelds toe te voegen. Zo kunnen bestellingen gemakkelijk opgenomen worden aan tafel. Is snel inloggen juist belangrijk voor uw onderneming? Dan is een inlog door middel van fingerprint, polsbandjes of pasjes een optie. Zo zijn er nog veel meer opties die het u gemakkelijker kunnen maken. Onze experts helpen u hier graag mee zodat u een oplossing op maat heeft.

Stap 2:
De vervolgstap is het samenstellen van de software. MplusKASSA werkt met een modulaire opbouw, dit betekent dat u kunt kiezen om modules toe te voegen en weg te laten. Op deze manier bouwt u het kassasysteem op met alleen de onderdelen die echt nodig zijn.

Het begint allemaal bij de module MplusKASSA Pro, de essentiële basis. Hiermee kunt onder andere (visueel) afrekenen, onbeperkt aantal artikelen invoeren, snelknoppen aanmaken en gemakkelijk rapportages bekijken. Naast deze solide basis kunt u kiezen uit vele modules. Heeft u bijvoorbeeld een retailonderneming? Dan kunnen onder andere de modules voorraadbeheer, facturatie, en klantenbeheer met acties interessant zijn. Maar heeft u bijvoorbeeld een restaurant? Dan kunnen de modules tafelregistratie, handheld, en afhalen & bezorgen ideaal voor u zijn. Zo is er voor iedereen een kassa op maat.  

Stap 3:
Bespaar tijd door uw kassasysteem te koppelen aan de programma’s die u al gebruikt. Neem bijvoorbeeld een personeelssysteem of boekhoudprogramma. Ook erg praktisch: koppel de kassa aan de webshop. Met de mogelijkheid om te koppelen benut u een optimale bedrijfsvoering. Die connecties zijn mogelijk door onze uitgebreide API. En onze appstore met gecertificeerde koppelaars blijft groeien.

Stap 4:  
De laatste stap is service. Want MplusKASSA staat voor de kwaliteit van de oplossingen die geboden worden. Werkt het toch eens niet naar behoren? Dan kunt u altijd terecht bij onze technische specialisten, die staan dag en nacht voor u klaar. Naast onze locatie in Leeuwarden, hebben wij een landelijke dekking dankzij ons dealernetwerk.

In vier stappen uw ideale kassasysteem. Dat klinkt eenvoudig, en dat is het ook. Wilt u vrijblijvend het gebruiksgemak van MplusKASSA proberen? Download de gratis demo en test het zelf.

 
Horecava 2019
Horecava 2019

Horecava 2019

Volgende week is het zover: Horecava 2019! De voorbereidingen zijn in volle gang. 

In samenwerking met alle dealers is MplusKASSA te vinden in Hal 1 op standnummer 516. Kom gezellig langs voor een kopje koffie!

Wij hebben er zin in en zien er naar uit jullie te ontvangen op onze mooie stand. 

BTW verhoging: pas uw kassasysteem aan
BTW verhoging: pas uw kassasysteem aan

BTW verhoging: pas uw kassasysteem aan

Met ingang van 1 januari 2019 wordt het lage btw-tarief van 6% verhoogd naar 9%. Dat vraagt om een goede voorbereiding. Ook voor uw kassasysteem. Belangrijk is dat u eerst bekijkt van welk pakket u gebruik maakt. De instructie video voor het aanpassen van de BTW voor in de Q-lijn vindt u op ons YouTube kanaal. Komt u er niet uit of maakt u gebruik van een ander pakket, neem dan contact op met de Technische Dienst van uw MplusKASSA leverancier. 

Leqqr: extra handjes, kortere wachttijd, meer omzet
Leqqr: extra handjes, kortere wachttijd, meer omzet

Leqqr: extra handjes, kortere wachttijd, meer omzet

Zorg voor een kortere wachttijd in uw horecazaak. Met de Leqqr bestelzuil geven uw gasten zelf hun bestelling door. En afrekenen? Dat gebeurd meteen met de pin. Met deze bestelzuil haalt u eigenlijk een extra kassamedewerker in huis! De voordelen?

  • Bestelzuil in custom uiterlijk
  • Software in eigen huisstijl.
  • Betalen met ingebouwde pinterminal. 
  • Koppeling met kassa mogelijk. 
  • Koppeling met keukenmanager mogelijk. 
  • Pas zelf eenvoudig de menukaart aan. 
  • Ontvang bestellingen in een overzichtelijk dashboard. 
  • Extra handjes voor andere taken!

De Leqqr bestelzuil wordt geleverd in 3 modellen: Single, Duo (bestellen aan beide zijden) en een Wandmodel. Bespaar op personeelskosten en profiteer elke dag weer van 20% meer omzet per bestelling dankzij de zuil.

De Leqqr bestelzuil is naadloos te koppelen aan uw MplusKASSA systeem. Dit zorgt voor ongekende efficiëntie op de werkvloer. Samen met de hogere omzet per bestelling maakt dat Leqqr en MplusKASSA tot een gouden combi! Meer weten over deze veelzijdige zuil en de koppeling? Neem contact op met leverancier AppThis

Horeca: nog meer rust en overzicht in de keuken!
Horeca: nog meer rust en overzicht in de keuken!

Horeca: nog meer rust en overzicht in de keuken!

De nieuwe features helpen keukenmedewerkers nog slimmer te werken. Want naast de nieuwe look is het gebruiksgemak verder verbeterd. Tik simpelweg op het scherm en weet meteen wat de status van een bon is. Werk met gouden VIP-bonnen: tafels die voorrang moeten krijgen op alle andere. Is een maximale wachttijd overschreden? Dan wordt de bon rood en kan er zelfs een waarschuwingsgeluid afgespeeld worden. Zijn er wijzigingen? Dan wordt de bon paars. Alles om voor meer rust en overzicht in de keuken te zorgen.

Meer nieuws
Meer nieuws