Een nieuwe manier van fooi vragen
Het digitaal fooi vragen op betaalautomaten is een nieuwe ontwikkeling waar gasten aan moeten wennen. De gast neemt nu niet meer het initiatief om fooi te geven, maar de ondernemer. En dat terwijl Nederlands sowieso al niet snel gul zijn om fooi te geven. Dit vereist nieuwe manieren om in dit digitale tijdperk toch op een slimme, en vooral gastvrije manier fooi te vragen.
Digitale fooikeuzes missen soms de persoonlijke touch van een directe interactie met het personeel, maar ze zijn wel een goede optie voor online besteloplossingen. Als gasten alleen via een scherm worden gevraagd om een fooi te geven, kan dit de ervaring minder persoonlijk maken. Overweeg manieren om de menselijke interactie te behouden, zoals een vriendelijk gesprek over fooien door je personeel. Vertel gasten op een vriendelijke manier over het fooiproces om de communicatie persoonlijker te maken.
Van bestellen tot betalen: de ontwikkelingen van de technologie binnen de horeca gaan razendsnel. Hoewel de menselijke factor soms plaats moet maken voor efficiëntie, biedt dit ook kansen. Het is nu belangrijker dan ooit om de rol van gastvrijheid op je te nemen en je team hierin te trainen. Net dat beetje extra aandacht aan de gast waardeert iedereen, en dat vertaalt zich veel sneller in een fooi.