Autorisatie is nu vereist voor tabblad 'Inkoopleveringen' op de artikelkaart. (autorisatieitem: Artikel > Raadplegen > Tabbladen > Inkoopleveringen)
Probleem opgelost bij het verwijderen van barcodes van kleur/maat-artikelen. Barcodes werden in bepaalde gevallen niet verwijderd.
Het direct bijwerken vanuit de cloud kon foutrapport triggeren als er problemen met de configuratie of cba database waren.
In de artikellijst wordt nu voor tekstvelden met een selectielijst het label uit de selectielijst getoond ipv de waarde.
Voor TicketCounter kan nu ingesteld worden of de ticketverkoop online of offline gebeurd moet worden.
Flexibelere indeling van kassascherm en ondersteuning voor schermen in portretstand. In de kassa-layouteditor zijn de bon en het numerieke deel nu vrij plaatsbare componenten (de bon is wel verplicht). Ook kan in de editor nu uit vier verschillende indelingen gekozen worden voor standaard/breedbeeld en staand/liggend.
Invoeren inkoopopdracht/levering: Wanneer bij 'Kopiëren van' verkoopregels worden gekopieerd dan is het nu mogelijk om de tekst van de bereidingswijzeregels over te nemen in de tekst van de inkoopregel. Dat zelfde geldt voor de subregels van samengestelde artikelen. Hiervoor zijn twee nieuwe instellingen toegevoegd.
Extra controles bij importeren van artikelen
Betalen van meerdere facturen nu ook mogelijk vanuit de kassa. M.b.v. de nieuwe knop 'Betalen facturen' kan een selectie gemaakt worden van openstaande facturen waarna het totaalbedrag in 1 keer betaald kan worden. Van de betaling wordt een nieuwe kassabon gemaakt zonder omzet met alleen maar tekstregels met daarin de informatie welke facturen betaald zijn. De betaling wordt volledig op deze nieuwe kassabon geboekt en direct weer tegengeboekt op de nieuwe tussenrekening 'Verrekening meerdere facturen'. Op deze rekening worden ook de geselecteerde facturen betaald.
Let dus op dat deze betaling anders geboekt wordt dan de betaling van de facturen vanuit de backoffice.
Er zijn een aantal nieuwe functies bijgekomen in het keukenscherm:
Nieuwe look
De handleiding is geüpdatet met deze wijzigingen.
Het is nu mogelijk om bij bestelbon-cafetaria een barcode op de bestelbon af te drukken waarmee de bestelling later weer in de kassa geopend kan worden.
Allergenen-knop is nu standaard uitgeschakeld. De tab 'Allergenen' op de artikelkaart is nu ook afhankelijk van deze instelling.
Probleem verholpen met verder afhandelen van splitsing als de eerste poging tot afrekenen mislukt is.
Extra subtafels toevoegen werkt nu ook voor lege tafels die niet in de plattegrond staan. Het werkte dus al voor tafels op de plattegrond en tafels waarop een bestelling stond.
De postcode-service gebruikt nu recente data en heeft nu ook data voor België.
Bij het invoeren van Nederlandse postcodes worden meteen de straatkeuzes getoond aangezien dit er nooit veel zijn. Bij Belgische postcodes wordt na het invoeren van de postcode alleen de plaatsnaam opgehaald maar kan vervolgens het begin van de straatnaam ingevoerd worden en op de zoekknop geklikt worden om een lijst van mogelijke straten op te halen.
Het standaardland waarmee de postcode-invoer opkomt wordt bepaald door het land van het huidige filiaal.
Nieuwe efficientere implementatie van Slave inrichten.
De nieuwe implementatie neemt alleen relevante data over en heeft geen extra diskruimte nodig. Door deze aanpassingen kan hij aanzienlijk sneller zijn dan de oude implementatie, vooral als er veel filialen zijn.
Betalen van facturen of aanbetalen van orders nu mogelijk vanuit de backoffice. Het betalen van een enkele kunt u doen vanuit het raadplegen van de enkele order of factuur. Het betalen van meerdere kan vanuit de order- of factuurlijst m.b.v. de knop 'Acties op selectie'.
Added new button to Sales: 'Actions on selection'. This can be used to perform a certain action on a selection of multiple sales items (proposals, orders, packing slips, invoices and receipts). These actions are: Print, Email, Cancel or Credit (if applicable). The buttons "Autom. print selection" or "Autom. email selection" can be used to automatically created a selection of items that still need to be printed or mailed respectively.
N.B. The buttons "Print selection" and "Mail selection" have been removed because of this new feature.
Probleem opgelost: Bij het aanmaken van pakbonnen wordt nu gecontroleerd of de betreffende order niet tussentijds uitgeleverd of op een andere manier gewijzigd is.
Probleem opgelost: Geeft geen foutmelding meer wanneer er een (tekst)regel wordt tussengevoegd en de laatste rij op dat moment (totaalregel) geselecteerd is.
Factureren van meerdere pakbonnen: Pakbonnen worden niet meer gegroepeerd per afleveradres. D.w.z. pakbonnen van dezelfde relatie maar met een ander afleveradres worden nu wel in 1 verzamelfactuur gezet. De pakbonnen worden nog wel steeds gegroepeerd per factuuradres. N.B.: Afwijkende factuur- en afleveradressen zijn op dit moment alleen mogelijk wanneer de orders d.m.v. externe orders zijn ingevoerd.
Bij verzamelfacturen kan m.b.v. een nieuwe instelling de periode van de gefactureerde orders, bestellingen of pakbonnen op de eerste regel van de factuur gezet worden.
Het is nu mogelijk om de verzamelfactuur ook verdicht per artikel weer te geven en af te drukken. Hiervoor is het veld ''verzamelfactuur_verdichtmodus" toegevoegd aan de relatiekaart. Met dit veld kan ingesteld worden hoe een verzamelfactuur standaard wordt weergegeven of afgedrukt: Onverdicht, verdicht per pakbon of verdicht per artikel. Bij het raadplegen van een factuur kan hieruit ook nog een keuze gedaan worden.
N.B.: Voorheen kon met het relatiekaartveld 'verzamelfactuur_verdichten' aangegeven worden om de factuur te verdichten per pakbon. Dit veld wordt nu vervangen door dit nieuwe veld.
Invoeren correctie: Bij annuleren wordt nu om bevestiging gevraagd.
A sales order can now have one or two URL's set that will automatically open in the default browser when delivering or invoicing the order. These URL's are visible when viewing the sales order in the back office, but are only settable and editable through the API. It is also possible to manually open these URL's through clicking on the link. You can optionally disable the automatic opening through the setting Sales > Automatically open packing slip/invoice URL's.
Opticon-datacollector kan nu overal uitgelezen worden waar ook bestanden ingelezen kunnen worden. De optie 'Inlezen' opent nu een venster met daarin twee mogelijkheden: 'Bestand inlezen' en 'Datacollector uitlezen'.
Tickets kunnen nu ook verdicht per bon afgedrukt worden. Dat wil zeggen dat alle tickets van een bon die hierop ingesteld staan samen op een enkele ticket afgedrukt worden.
LET OP: het is hiervoor noodzakelijk dat er lay-outs in lijst modus gebruikt worden!
Het is nu mogelijk om voor het genereren van PDF bestanden tbv het e-mailen de "Microsoft Print to PDF" printer te gebruiken.
Om dit te activeren dient de "Mplus Software PDFwriter" printer verwijderd of hernoemd te worden.
Met behulp van het nieuwe artikelkaartveld 'barcode_filiaalprijzen' kan aangegeven worden dat een eventueel ingevulde filiaalprijs op de artikelkaart, de barcodeprijs moet overrulen. Let op dat de filiaalprijs dan de prijs per stuk is, in tegenstelling tot de barcodeprijs die voor het aantal geldt wat bij de barcode is opgegeven.
Document Sales & acties toegevoegd aan de lijst van handleidingen.
Verbeteringen aan e-mailen.
De e-mail-instellingen worden nu per administratie (database) geregistreerd zodat, wanneer u met meerdere administraties werkt, deze per administratie instelbaar zijn. De instellingen worden nog wel steeds lokaal op de werkplek geregistreerd.
Herhaalorders/facturen: Geen foutmelding meer wanneer externe referentie is ingevuld.
De scheidingslijn tussen de regels op de bestelbon ontbrak tussen de laatste twee regels.
Als er op het numerieke deel van de kassa een barcode werd ingevoerd en op de Kies artikel
knop gedrukt werd dan gingen eventuele voorloopnullen verloren. Tevens worden nu ook alfanumerieke barcodes ondersteund.