Je kan bij het beheer van kaarten niet meer per ongeluk een niet-actief veld activeren door linksboven in de hoek te klikken.
Er is een nieuw veld voor de artikelkaart bijgekomen "preset tarra". Bij weegschaalkoppelingen die dit ondersteunen (Mettler Toledo) wordt het gewicht dat in dit veld staat meegestuurd als tarra.
Bij snelknoppen kan nu per subgroep aangegeven worden dat de subgroep per filiaal beheerd wordt.
Op de knop van subgroepen die per filiaal beheerd worden wordt een groen vinkje in de hoek getoond. Op Slaves waar je de andere subgroepen niet mag bewerken staat er een slotje in de hoek.
Beheer artikelknoppen: Probleem opgelost met afbeeldingen op artikelknoppen. Deze werden niet meteen weergegeven wanneer vanuit de artikelselectie de afbeelding was toegevoegd of gewijzigd.
Bij OPOS printers kan nu opgegeven worden dat er een buzzer aangekoppeld is.
Als de buzzer aan staat gaat deze af na elke printopdracht op die specifieke printer. De configuratiekeuzes zijn
Pin 2 wordt meestal gebruikt voor externe buzzers maar geldlades zitten hier ook standaard op. Daarom zit de buzzer ook weleens op Pin 5.
Bij de maakbon configuratie kunnen nu ook backup printers opgegeven worden.
Beheer tafelplattegrond: Probleem opgelost. Het overzicht kon sommige gevallen een verkeerde plattegrond laten zien bij een filiaal. Ook werkt het verwijderen nu weer goed. Er kan alleen een plattegrond verwijderd worden wanneer er nog minimaal 1 plattegrond overblijft na het verwijderden zodat er altijd een aan het filiaal blijft gekoppeld.
De autorisatie voor de tabbladen op de artikel-, relatie- en medewerkerkaarten zijn bijgewerkt met opties voor alle tabbladen. Ook zie je nu een slotje op de tab staan als je niet geautoriseerd bent voor het tabblad.
Nieuwe optie: Inkoop > Bestellijst. Hiermee kan een lijst van artikelen beheerd worden waarvan op een later moment per leverancier een inkoopopdracht gemaakt kan worden. Ook vanuit het Bestelvoorstel kunnen artikelen aan deze bestellijst toegevoegd worden.
Nieuwe optie: Binnenmelden. Deze laat, o.b.v. een selectie van artikelen, zien welke inkoopopdrachten en verkooporders uitgeleverd kunnen worden. Na bevestiging worden de inkoopleveringen en pakbonnen automatisch aangemaakt. Van artikelen die niet in een inkoopopdracht zitten wordt per leverancier een directe inkooplevering gemaakt. Voor meer uitleg zie handleiding Binnenmelden of klik op Meer info.
Aanpassingen bestelvoorstel:
Beperkte ondersteuning voor QR-codes toegevoegd aan de printer layout.
QR-codes werken alleen op de bonprinters die dit ondersteunen en aangestuurd worden via OPOS (o.a. Epson TM-T88IV, TM-T88V, TM-T20 en TM-m30, maar niet op de TM-T88III). Minimale Epson OPOS versie 2.70 (voor andere fabrikanten weten wij de versies niet).
Het overzicht Artikelen > Verloop bevat nu ook een tab voor bestellingen. Deze tabs zijn zichtbaar indien gebruik wordt gemaakt van tafels of bestelbonnen. Hiermee kan het verloop van bestellingen gedurende een bepaalde periode getoond worden. Ook bevat dit overzicht de mogelijkheid om te filteren op wijknaam.
Daarnaast kun je nu zien in welke bonnen de artikelen zitten door een veld van de tabel te selecteren.
Het overzicht Omzet per omzetgroep bevat nu alleen omzet en geen kasontvangsten en uitgaven meer.
Tekstvakken krijgen nu ook de toetsenbord focus als geklikt wordt in het lege deel onder de laatste tekst.
Artikelinformatie popup toegevoegd. Deze popup laat de extra tekst en afbeeldingen van een artikel zien in de kassa.
Instelling toegevoegd om de werking van de Sluit order-knop aan te passen. De instelling Nieuwe order aanmaken na sluiten maakt het mogelijk om met 1 klik op de Sluit order-knop direct een nieuwe order te openen.
Als er in de kassa voor afsluiten wordt gekozen en de kassa is het enige open venster dan wordt er geen melding meer gegeven over openstaande vensters.
Probleem met registratie Reden retour opgelost.
Probleem opgelost met het wijzigen van de tafelnaam. Melding 'Tafelbestelling is tussentijds afgehandeld' werd in sommige gevallen onterecht weergegeven.
Probleem opgelost met menuprijzen. Het kon voorkomen dat een menu niet werd voorgesteld wanneer er op een tafel werd geboekt.
Herhaalorders: De herhaalorders kunnen nu ook automatisch aangemaakt worden. Met de nieuwe instelling kan aangegeven worden of de herhaalorders automatisch aangemaakt moeten worden o.b.v. het ingestelde aantal dagen voor uitlevering.
LET OP: Hiervoor moet een taak gemaakt worden in Windows Taakplanner waarbij QTaskRunner periodiek uitgevoerd kan worden.
Ondersteuning voor webhooks toegevoegd.
Met behulp van webhooks kan er vanuit de kassa informatie over de huidige bon opgestuurd worden naar een instelbare URL. Door middel van het antwoord op deze aanroep kan evt. de inhoud van de bon en de flow van de kassa aangepast worden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om kortingen toe te passen, bonregels toe te voegen en extra informatie op de kassabon te printen. Ook kan er via een dialoogvenster input van de kassagebruiker gevraagd worden.
Zie de bijgevoegde handleiding voor een gebruikersuitleg. Zie de Developers-website voor een technische uitleg.
Per omzetgroep of artikel kan nu aangeven worden of er korting gegeven mag worden. Deze instelling heeft betrekking op het kortingpercentage en het kortingsbedrag. Afwijkende prijzen (prijsgroepen, salesprijzen, filiaalprijzen etc.) zijn nog wel steeds mogelijk wanneer geen korting toegestaan wordt bij een omzetgroep of artikel. Indien een van de twee (of beide) op niet toegestaan gezet wordt dan zal er voor het betreffende artikel geen korting mogelijk zijn.
Standaard is ingesteld dat voor de bestaande omzetgroepen en artikelen de korting toegestaan is.
Q1600 Mplus Fashion: Aanpassingen groeperen op kleuren & maten (kleur/maat-grid):
Persoons-artikel toegevoegd. Hiermee kan een artikel voor een aantal personen besteld worden.
De backoffice heeft een nieuwe stijl gekregen. De verandering op een rijtje:
Zie afbeeldingen voor een impressie.
Via de ordersheet in de kassa kunnen nu een of meerdere leverdatums gekozen worden en een levertijd. Als er meer dan 1 leverdatum gekozen is wordt er een herhaalorder gemaakt. Dit gebeurt alleen wanneer de Herhaalorders op actief zijn ingesteld (Instelling: Verkoop > Herhaalorders).
Bij het toevoegen van artikelen aan een elders geopende tafel wordt de vraag of je door wilt gaan nu gesteld voordat de regels daadwerkelijk worden toegevoegd. Annuleren heeft nu dus ook daadwerkelijk zin.
Daarnaast wordt de vraag niet weer gesteld zolang je met dezelfde tafel werkt.
Bij de bestelbon printerlay-out is nu te kiezen welke instellingen gebruikt worden voor de regels van toegevoegde locaties:
Op deze manier kan je de toegevoegde locaties er net zo uit laten zien als je zelf wilt.
Q1600 Mplus Fashion: Selectie van kleur/maat-artikelen bij inkoop en verkoop is vereenvoudigd. Wanneer een kleur/maat-artikel geselecteerd wordt kan nu een selectie gemaakt worden van alle mogelijke kleuren en maten van dit product m.b.v. een popupvenster. Op dezelfde manier kunnen ook de prijzen en kortingen voor de kleur/maat-range gewijzigd worden. Voor meer uitleg, zie Meer info.
Bij het bijwerken van artikelen uit de Cloud via CBA wordt nu ook de (verdichte) omzet van de onderneming t/m de voorlaatste boekdag geüpload. Daarnaast worden ook enkele details zoals softwareversie en de CBA-configuratie geüpload.
Ondersteuning voor de CCV Fly. De Annuleer knop in de PIN dialoog op het kassascherm werkt nog niet omdat dit nog niet ondersteund wordt door de CCV Fly.
De basismap en basis-URL van afbeeldingen wordt nu ook per werkplek goed ingeladen.
Nieuwe instelling die het mogelijk maakt om direct nadat een order volledig betaald is er een kassabon of factuur van te maken
Als je de module Q1470 Afhalen en bezorgen hebt wordt er nu een bestelbon gemaakt op de plaatsen waar normaal een orderbon gemaakt zou worden
Probleem verholpen waardoor je instellingen die op een Slave-kassa ingesteld stonden niet vanaf de Master op de standaard kon zetten.
Als je nu op de Master een instelling op de standaard zet zal hij zelfs als deze instelling al op standaard stond een nieuwe wijziging registreren zodat de Slave dit oppakt bij de synchronisatie.
Afdrukken van de bonteksten op de bonprinter verbeterd. Wanneer er kolommen rechts van de tekst leeg zijn word deze ruimte nu ook gebruikt voor de tekst. Als de tekst niet past wordt deze afgebroken en over meerdere regels afgedrukt.
LET OP: Dit werkt alleen voor de "Tekst" kolom van de regels, niet voor andere kolommen die tekst bevatten.
De labelgrootte van totaalbedrag en aantal in de kassabon wordt automatisch kleiner gemaakt als het niet past.
Het automatisch aanmaken van barcodes bij kleur/maat-artikelen kan nu m.b.v. nieuwe instelling uitgeschakeld worden.
In de baklijsten zijn nu de artikelen met verschillende bereidingswijzen uitgesplitst van de hoofdartikelen.
Probleem opgelost: Bij het invoeren of wijzigen in een lijst/grid kon de volgende foutmelding optreden: "Exception: Nog geen CreateEditorFunc gezet.". Dit probleem trad op in versie 7.1.3 en 7.1.4.
Probleem opgelost met het aanmaken van herhaalorders en herhaalfacturen. In een bepaalde situatie was het mogelijk dat er nog orders en/of facturen werden aangemaakt voorbij de opgegeven einddatum.
Bugfix autorisatie factuur/kassabon crediteren. De kassabon keek naar de autorisatie van de factuur.