Versie 1.23.0 MplusKASSA Q-line 1.23.0

Releasedatum:
14-07-2015

  • Printlay-outs: Op een slave-werkplek kan nu ook de lay-out van de verkooppakbon ingesteld worden. Dit is de lay-out van de bon die afgedrukt wordt bij het later factureren.

  • Bij de tafelplattegrond

    • kan nu het blok met voorwerpen open en dichtgeklapt worden.
    • kan nu een magnetisch raster geactiveerd worden.
  • Voor inkoopopdrachten en inkoopleveringen mogelijk gemaakt om de autorisatie van afdrukken en exporteren nu per lijst en enkele weergave te doen.

  • Barcodescanner:

    • Bij directe inkooplevering werkt deze nu correct
    • Bij invoeren inkooplevering van opdracht kunnen nu ook de extra barcodes gescand worden en worden de bijbehorende aantallen toegepast
  • Afdrukken labels: Ook hier kan het aantal af te drukken labels van te voren worden opgegeven, net zoals bij de inkoopleveringen.

  • In het overzicht Financieel > Totalen werden negatieve bon bedragen ook als korting gezien. Dat is nu niet meer zo.

  • Urenoverzicht

    • Uren onverdicht: Probleem opgelost: Totaal uren en pauze (per medewerker) konden op een verkeerde rij staan.
    • Uitklokken medewerkers: Kan nu ook de uitklokdatum kiezen
    • Uren wijzigen: Ook hier kan bij de start- en eindtijd de datum geselecteerd worden
    • Optie toegevoegd om een nieuwe urenregistratie te kunnen maken (zie bijlage).
    • Bij een slave-werkplek worden de uren nu van de master-database weergegeven aangezien deze nooit lokaal in de slave-database worden geregistreerd.
    1 bijlage
  • Bestelbonnen kunnen nu ook later gefactureerd worden.

  • De interface van de kastelling is gewijzigd en er is een veld bijgekomen waarin aangegeven kan worden wat het beginsaldo voor de volgende dag moet zijn. Als dit veld wordt ingevuld, wordt automatisch berekend wat het afstortbedrag moet zijn.

  • In de Master/Slave-synchronisatie zijn de volgende verbeteringen aangebracht:

    • De verkoopsynchronisatie verstoort niet meer het opslaan van (tafel)bestelbonnen en of kassabonnen.
    • De verkoopsynchronisatie veroorzaakt niet meer af en toe ten onrechte een "tafel is tussentijds gewijzigd"-melding
    • De verkoopsynchronisatie gebeurt nu in kleinere eenheden waardoor bij een onverwachtse onderbreking niet te veel werk opnieuw gedaan moet worden.
    • De synchronisatie van artikel-, medewerker- en relatiekaarten maakt en verwijdert nu ook kolommen.
    • De kastellingen worden nu ook gesynchroniseerd.
    • Het puntensaldo van klanten die nooit op de Master punten hebben gekregen wordt nu wel goed bijgewerkt door de synchronisatie.
    • De synchronisatiedialoog toont geen log meer, maar alleen een voortgangsbalk. Het log wordt in het application log geschreven.
    • De lokaal ingestelde waardes voor automatisch afdrukken bij afrekenen wordt niet meer door de synchronisatie overschreven.
    • Slave-werkplekken kunnen nu het wachtwoord en de RFID van een medewerker wijzigen, mits er verbinding met de Master gemaakt kan worden.
    • Slave-werkplekken kunnen nu het pasnummer van een relatie wijzigen, mits er verbinding met de Master gemaakt kan worden.
    • De EFT transactierecords worden nu geüpload naar de Master.
    • De journaalrecords van de CCV ITS koppeling worden nu geüpload naar de Master.
    • Na het synchroniseren van de instellingen worden de in het geheugen gebufferde instellingen bijgewerkt.
  • Voor verkooporders, pakbonnen, verkoopfacturen en kassabonnen is het mogelijk gemaakt om de autorisatie van afdrukken en exporteren nu per lijst en enkele weergave te doen.

  • Het is nu mogelijk de tafelnaam op de tussenbon af te drukken.

  • De application_logs en eft_logs worden nu na 28 dagen verwijderd. Dit was voorheen 14 dagen voor de application_logs en nooit voor de eft_logs.

  • Algemeen: Weergave naam leverancier (van een artikel) in overzichten en artikelfilter i.p.v. alleen het nummer.