Versie 1.18.0 MplusKASSA Q-line 1.18.0

Releasedatum:
09-02-2015

  • Wanneer u in Geavanceerd Centraal beheer een leverancier selecteert, dan blijft die selectie bewaard voor als u later terugkomt. Daarnaast wordt deze selectie ook gebruikt als u naar het beheer van Centraal Beheer gaat, zodat u direct bij de juiste leverancier de instellingen kan wijzigen.

  • Probleem opgelost waardoor er bij de artikel-, medewerker- en relatiekaarten een veld kon verdwijnen of linksboven blijven vasthangen.

  • Bij betaalwijzen kan nu niet meer door de klant een EFT-betaalwijze worden toegevoegd.

  • Probleem verholpen waardoor het opslaan van printerlayout instellingen soms crashte. Ook wordt bij het opkomen van het scherm nu alles goed getoond.

    1 bijlage
  • Uw eigen filiaal en werkplek worden voortaan vetgedrukt weergegeven zodat het makkelijker is de instellingen voor uw eigen werkplek te veranderen.

  • Beheer van leverwijzen toegevoegd.

    1 bijlage
  • Nieuw overzicht Verloop. Het verloopoverzicht laat aan de hand van de datumfilters verschillende weergaven zien. Filter Weergave 1 dag Per uur Meerdere dagen Per dag 1 week Per dag Meerdere weken Per week 1 maand Per dag Meerdere maanden Per maand 1 jaar Per week Meerdere jaren Per jaar

    1 bijlage
  • Het is nu mogelijk om aan te zetten dat bij het maken van een order in de kassa automatisch de ordertickets afgedrukt worden.

    De Instelling zit onder Instellingen > Afdrukken > Order tickets afdrukken en staat standaard uit.

    Instellingen > Afdrukken > Order tickets afdrukken
  • Er kan nu tekst worden opgegeven bij tafels. Er kan via beheer per tafel worden aangegeven of er actief om een tekst gevraagd moet worden. Ook kun je handmatig altijd een tekst toevoegen door in de bon op het potloodje te klikken dat verschijnt als er een tafel geselecteerd is.

    1 bijlage
  • Bij het toevoegen van een tekstregel, het invullen van een artikelomschrijving en het invullen van de reden retour kunt u nu meerdere regels tekst invullen.

    1 bijlage
  • Op artikelen die op 'Vraagom prijs' staan wordt nu ook het eventuele kortingspercentage toegepast (kortingspercentage van de relatiekaart, prijsgroepen of salesprijzen).

  • Als u in de kassa op de Crediteren-knop drukt zullen nu in het overzicht alleen nog bonnen staan die gecrediteerd kunnen worden.

  • Wanneer u in de kassa op de tafelknop klikt wordt er een overzicht gegeven van alle tafels. Nu wordt er behalve de status van de tafel ook getoond hoe lang iemand al niet bediend is of (indien deze persoon al langer dan de maximaal ingestelde tijd aan de tafel zit) hoeveel tijd hij daar al te lang zit.

    1 bijlage
  • De Master/Slave-synchronisatie kan nu ook kleur- en maatgegevens van de artikelen synchroniseren.

  • Uitbreidingen in de Master/Slave-synchronisatie

    • De spaarpunten op de slave worden nu gesynced (van de slave naar master gebeurde al wel)
    • Samengestelde artikel gegevens worden nu gesynced
    • Bereidingswijzen worden nu gesynced
  • Sales- en prijsgroep gegevens worden nu ook gesynchroniseerd in Master/Slave-configuraties. De sales- en prijsgroepen moeten echter wel aangemaakt worden voordat de Slaves ingericht worden omdat de Slaves nog niet in staat zijn automatisch de benodigde kolommen te maken.

  • Nieuwe optie: Offertes. Van een offerte kan een order of factuur gemaakt worden. Tevens is het mogelijk om een offerte te annuleren of de annulering op te heffen.

    1 bijlage
  • Het is nu instelbaar dat pas na een minimaal aantal ingevulde karakters de zoekopdracht automatisch uitgevoerd wordt tijdens het selecteren en beheren van artikelen en relaties.

    N.B.: M.b.v. de knop rechts van het zoekveld kan nog te allen tijde de zoekopdracht uitgevoerd worden ongeacht het aantal tekens van de zoekopdracht.

    Beheer > Instellingen > Artikelen/Relaties > Automatisch zoeken vanaf
    1 bijlage
  • Aan een order kan nu een soort toegewezen worden. Deze ordersoorten kunnen zelf beheerd worden vanuit Beheer > Verkoop > Ordersoort. Van ieder soort kan een knop in de kassalay-out gezet worden zodat vanuit de kassa de nieuwe order direct dit soort toegewezen krijgt.

  • Het is nu mogelijk om op de afrekenbon het bijbehorende cafetaria bestelbonnummer af te drukken.

  • Van alle overzichten wordt nu de volgorde en breedte van de kolommen (per medewerker) onthouden wanneer deze wordt aangepast. M.b.v. de optie 'Herstel kolomindeling' in het contextmenu van het overzicht (rechts klikken) kan de standaardindeling weer teruggezet worden.

  • Selecteren van relaties/artikelen: De ingevulde zoekopdracht wordt onthouden voor een volgende keer.

  • De autorisatie word nu opnieuw ingelezen wanneer er iets aan gewijzigd wordt. U hoeft dus niet meer eerst de medewerker af en aan te melden.

  • Een (deels) aanbetaalde verkooporder kan nu niet meer geannuleerd worden. Wanneer u deze toch wilt annuleren dan hiervan eerst een kassabon of factuur maken en de kassabon of factuur daarna gaan crediteren.