Versie 1.18.0 MplusKASSA Q-line 1.18.0

Releasedatum:
09-02-2015

  • De autorisatie van de voorraadkolom in de artikellijst werkt nu.

  • Bij het wijzigen van een kleur-/maatartikel werd niet goed doorgegeven aan de artikelgroepen om welk artikel het ging.

  • Wanneer u in Geavanceerd Centraal beheer een leverancier selecteert, dan blijft die selectie bewaard voor als u later terugkomt. Daarnaast wordt deze selectie ook gebruikt als u naar het beheer van Centraal Beheer gaat, zodat u direct bij de juiste leverancier de instellingen kan wijzigen.

  • Probleem opgelost waardoor er bij de artikel-, medewerker- en relatiekaarten een veld kon verdwijnen of linksboven blijven vasthangen.

  • Het beheer van de artikel snelknoppen slaat nu de meeste* artikelnummers van de knoppen weer op op de manier dat de Touch Screen Kassa ze ook kan lezen.

    *Artikelnummers hoger dan 999.999.999 worden op een Qlijn specifieke manier opgeslagen. TSK kan sowieso niet overweg met deze nummers dus het heeft ook weinig nut als deze ze in leest.

  • Wanneer er op een snelknoppen indeling een standaard hoofd- en subgroep was ingesteld en vervolgens groepen verwijderd werden kon u in de situatie komen waar er fout optrad omdat de software een standaard subgroep probeerde in te stellen voor een niet bestaande hoofdgroep. Het programma zet de standaard subgroep nu dan automatisch uit.

  • Bij betaalwijzen kan nu niet meer door de klant een EFT-betaalwijze worden toegevoegd.

  • Probleem verholpen waardoor het opslaan van printerlayout instellingen soms crashte. Ook wordt bij het opkomen van het scherm nu alles goed getoond.

    1 bijlage
  • Uw eigen filiaal en werkplek worden voortaan vetgedrukt weergegeven zodat het makkelijker is de instellingen voor uw eigen werkplek te veranderen.

  • De modulering van de instelling Media // Basismap is eraf gehaald omdat deze te alle tijde instelbaar moet zijn voor printlay-out afbeeldingen.

    Media > Basismap
  • Beheer van leverwijzen toegevoegd.

    1 bijlage
  • Bij dubbelklikken in het grid op de tekst "geen gegevens" kwam er een exceptie naar boven.

  • Nieuw overzicht Verloop. Het verloopoverzicht laat aan de hand van de datumfilters verschillende weergaven zien. Filter Weergave 1 dag Per uur Meerdere dagen Per dag 1 week Per dag Meerdere weken Per week 1 maand Per dag Meerdere maanden Per maand 1 jaar Per week Meerdere jaren Per jaar

    1 bijlage
  • Als u een voorraadregel selecteert, dan wordt nu ook de voorraadhistorie weer in de onderste tabel getoond.

  • Het is nu mogelijk om aan te zetten dat bij het maken van een order in de kassa automatisch de ordertickets afgedrukt worden.

    De Instelling zit onder Instellingen > Afdrukken > Order tickets afdrukken en staat standaard uit.

    Instellingen > Afdrukken > Order tickets afdrukken
  • Er kan nu tekst worden opgegeven bij tafels. Er kan via beheer per tafel worden aangegeven of er actief om een tekst gevraagd moet worden. Ook kun je handmatig altijd een tekst toevoegen door in de bon op het potloodje te klikken dat verschijnt als er een tafel geselecteerd is.

    1 bijlage
  • Bij het toevoegen van een tekstregel, het invullen van een artikelomschrijving en het invullen van de reden retour kunt u nu meerdere regels tekst invullen.

    1 bijlage
  • Op artikelen die op 'Vraagom prijs' staan wordt nu ook het eventuele kortingspercentage toegepast (kortingspercentage van de relatiekaart, prijsgroepen of salesprijzen).

  • Als u in de kassa op de Crediteren-knop drukt zullen nu in het overzicht alleen nog bonnen staan die gecrediteerd kunnen worden.

  • Wanneer u in de kassa op de tafelknop klikt wordt er een overzicht gegeven van alle tafels. Nu wordt er behalve de status van de tafel ook getoond hoe lang iemand al niet bediend is of (indien deze persoon al langer dan de maximaal ingestelde tijd aan de tafel zit) hoeveel tijd hij daar al te lang zit.

    1 bijlage
  • Geheugenfout in CCV 2-staps koppeling verholpen.

  • Geheugenfout verholpen bij het achteraf leeg maken van de display van de Payter betaalterminal.

  • Geheugenfout in de aansturing van Atos betaalterminals verholpen. Gaat om:

    • Atos PIN (Vic 1.07/11)
    • Atos Interne Kaart (Vic 1.03)
    • Xenta/Xion (Vic 1.06)
  • Probleem verholpen welke een geheugenfout kon veroorzaken bij het afsluiten van de kassa.

  • Wanneer een bestelbon volledig gebreukt werd kon er een databasefout optreden.

  • Probleem verholpen waardoor in sommige gevallen modal popups niet direct van het scherm gehaald werden nadat ze gesloten waren.

  • Het scannen van verkoopfacturen keek niet goed naar zijn autorisatie.

  • De autorisatie van de kasboekknop keek niet goed naar de individuele autorisatie op dag/week/maand/jaar tab waardoor de knop onterecht uitgeschakeld kon zijn.

  • Als er een medewerker wordt toegevoegd aan het aanmeldscherm, dan staan de teksten nu niet meer over elkaar heen.

  • Het programma crasht niet meer als er Retour wordt gekozen in de kassabonregel popup terwijl er geen geselecteerde regel is. Tevens wordt de popup nu automatisch verborgen als de fout toets een regel verwijderd omdat deze naar 0 gaat.

  • Probleem verholpen waardoor het programma crashte als er tijdens het sluiten van het kassascherm toetsenbord invoer binnenkwam.

  • De Master/Slave-synchronisatie kan nu ook kleur- en maatgegevens van de artikelen synchroniseren.

  • Uitbreidingen in de Master/Slave-synchronisatie

    • De spaarpunten op de slave worden nu gesynced (van de slave naar master gebeurde al wel)
    • Samengestelde artikel gegevens worden nu gesynced
    • Bereidingswijzen worden nu gesynced
  • Sales- en prijsgroep gegevens worden nu ook gesynchroniseerd in Master/Slave-configuraties. De sales- en prijsgroepen moeten echter wel aangemaakt worden voordat de Slaves ingericht worden omdat de Slaves nog niet in staat zijn automatisch de benodigde kolommen te maken.

  • De Master/Slave-synchronisatie werkt nu ook met onverdichte bonnen.

  • Nieuwe optie: Offertes. Van een offerte kan een order of factuur gemaakt worden. Tevens is het mogelijk om een offerte te annuleren of de annulering op te heffen.

    1 bijlage
  • Het is nu instelbaar dat pas na een minimaal aantal ingevulde karakters de zoekopdracht automatisch uitgevoerd wordt tijdens het selecteren en beheren van artikelen en relaties.

    N.B.: M.b.v. de knop rechts van het zoekveld kan nog te allen tijde de zoekopdracht uitgevoerd worden ongeacht het aantal tekens van de zoekopdracht.

    Beheer > Instellingen > Artikelen/Relaties > Automatisch zoeken vanaf
    1 bijlage
  • Aan een order kan nu een soort toegewezen worden. Deze ordersoorten kunnen zelf beheerd worden vanuit Beheer > Verkoop > Ordersoort. Van ieder soort kan een knop in de kassalay-out gezet worden zodat vanuit de kassa de nieuwe order direct dit soort toegewezen krijgt.

  • Het is nu mogelijk om op de afrekenbon het bijbehorende cafetaria bestelbonnummer af te drukken.

  • Van alle overzichten wordt nu de volgorde en breedte van de kolommen (per medewerker) onthouden wanneer deze wordt aangepast. M.b.v. de optie 'Herstel kolomindeling' in het contextmenu van het overzicht (rechts klikken) kan de standaardindeling weer teruggezet worden.

  • Selecteren van relaties/artikelen: De ingevulde zoekopdracht wordt onthouden voor een volgende keer.

  • De autorisatie word nu opnieuw ingelezen wanneer er iets aan gewijzigd wordt. U hoeft dus niet meer eerst de medewerker af en aan te melden.

  • Een (deels) aanbetaalde verkooporder kan nu niet meer geannuleerd worden. Wanneer u deze toch wilt annuleren dan hiervan eerst een kassabon of factuur maken en de kassabon of factuur daarna gaan crediteren.

  • Het tegenboeken van een (tafel)bestelregel kan weer via de verwijderknop.

  • Geheugenfout verholpen in artikelbeheer met kleuren en maten.

  • Geheugenfout in de printlayouts verholpen.

  • Probleem opgelost: Geen foutmelding meer bij wijzigen inkooplevering van een voorgaand jaar.

  • Op de ordertickets wordt nu het correcte aantal producten voor dat label afgedrukt.

  • Via selectie bewerken kan nu niet meer het veld Nummer aangepast worden op de artikel-, medewerker- en relatiekaarten.

  • Externe orders (via de API ingevoerd) worden nu op verschillende plaatsen in de Q-line meegenomen in overzichten, zoals Verkooporders > Productlijst en het dagtotaal. De "normale" orders werden wel getoond maar hier zaten de externe orders nog niet bij.

  • EFT-bon afdrukken op verkooporder bon werkt nu.

  • Probleem verholpen waardoor het programma crashte als u het menu Overige koos en vervolgens een nummer op het toetsenbord indrukte.