De Voedingskenmerkentab is vanaf nu gelicenceerd op de horeca- of ingredientenmodule.
Menuplanning aanpassingen:
Menuplanning > Maaltijdplanner
Menuplanning > Planning
Het filiaalfilter bij Beheer > Min / max voorraad laat nu alleen nog filialen zien waar de gebruiker de min/max voorraad raadplegen autorisatie voor heeft.
Bugfix in het artikelverloopoverzicht. De bestelde aantallen konden hoger uitvallen dan de werkelijkheid als er een tafeloverboeking naar een niet lege tafel had plaatsgevonden.
Er is een nieuw 'Correctie aantallen'-overzicht bijgekomen onder Overzichten > Voorraad. Deze laat de correctie aantallen per artikel zien met daaronder een lijst in welke correcties het gedaan is. Hiermee kunnen uitschieters eenvoudig gevonden worden.
Mogelijk gemaakt om je eigen keukenscherm om te wisselen naar het scherm van een andere locatie. Je zal dan de bonnen zien alsof je de gekozen locatie bent.
Mogelijk gemaakt om keukenbonnen te verplaatsen naar andere keukenschermen. Dit kan per gang of per regel gedaan worden.
Mogelijkheid tot printen van 'details per bestelling'-bon
Wanneer je in de kassa een tafel of bestelbon open hebt staan, kun je nu vanaf de 'details per bestelling'-tab een bestelhistorie-bon printen. Deze bon print alle bestelmomenten met de bestelde artikelen onder elkaar en laat een totaal, aanbetaald en openstaand bedrag zien.
Aantal keukenscherm performance update's
De ordersheet gaat niet meer steeds groter of steeds kleiner worden na meerdere keren openen en sluiten.
Probleem verholpen bij het afdrukken van tafel/bestelbonnen.
Wanneer de gangregels gesorteerd moeten worden op basis van een veld van de artikelkaart, werkt dit nu ook goed wanneer artikelen meerdere keren voorkomen in de lijst van regels.
Opslaan van correcties gaat nu sneller.
Het is mogelijk gemaakt om artikelen terug te roepen. Dit doe je vanuit artikel raadplegen. Er moet ook een reden voor de terugroepactie opgeven. Artikelen die zijn teruggeroepen kunnen niet meer verkocht worden (nog wel ingekocht). Er wordt hiervan een bericht rondgestuurd (op slave's komt dit nog niet direct aan). Na een synchronisatie is dit ook op slave-kassa's bekend.
Ook is er een overzicht van teruggeroepen artikelen toegevoegd onder: Overzichten > Artikelen > Teruggeroepen artikelen. Het is ook mogelijk om een filter voor teruggeroepen artikelen toe te voegen aan het artikelfilter. Beheer > Artikelen > Artikelfilters. Ongedaan maken van een terugroepactie kan door het teruggeroepen artikel te raadplegen en de knop "Terugroepactie ongedaan maken" te gebruiken.
Ondersteuning voor PostgreSQL 13.
Extra inkoopopdrachtstatus toegevoegd: "Ontvangen door leverancier."
Deze kan tussen "Aangeboden aan leverancier" en "In behandeling door leverancier" gebruikt worden.
Nieuwe speciale prijs toegevoegd: "Niet verkoopbaar". Als je dit instelt voor een artikel, dan is deze niet meer verkoopbaar via de kassa. Je kan dit bijv. instellen voor artikelen die je alleen maar wilt kunnen inkopen.
Er zijn twee "nieuwe" PostgreSQL authenticatiemethoden bijgekomen: SSPI (lower) en SSPI (upper).
SSPI kan gebruikt worden om op basis van de ingelogde Windows gebruiker ook automatisch in te loggen op de PostgreSQL-database, zonder dat je een gebruikersnaam of wachtwoord hoeft op te geven. Lees onze Enterprise Features (https://helpdesk.mpluskassa.nl/scp/faq.php?id=81) voor een uitgebreidere uitleg hiervan.
Met deze twee extra opties kun je forceren dat MplusKASSA de Windows gebruikersnaam in kleine letters (lower) of in hoofdletters (upper) doorgeeft aan PostgreSQL. In Windows-omgevingen kan het namelijk voorkomen dat dezelfde gebruiker soms met kleine en soms met hoofdletters "ingelogd" is.
Het is nu mogelijk om de minimale en maximale voorraad op 0 in te stellen. Voorheen was het dan leeg. Wanneer dit bij beide gedaan is zullen deze artikelen niet in het bestelvoorstel naar voren komen.
Versie 1.0 van de import van PS in foodservice is nu beschikbaar. Houd er rekening mee dat je hiervoor ook een abonnement op PS in foodservice nodig hebt.
Via deze import kun je de volgende gegevens importeren: voedingswaarden, allergenen, dieetrestricties, ingrediƫntdeclaraties.
De import kan de volgende artikeleigenschappen gebruiken om deze gegevens op te zoeken: barcode, artnr.lev. en direct via het PS-id van PS in foodservice zelf.
Via de link kun je de documentatie bekijken. In de bijgevoegde media zie je een korte indruk van hoe je de import toevoegt, uitvoert en wat het resultaat is.
De algemene afdrukfunctionaliteit van de overzichten optimaliseert nu de breedte van kolommen op basis van de data in de kolom. De koppen worden er diagonaal boven geprint zodat voor de koppen geen extra breedte nodig is. Lege kolommen worden geheel weggelaten. De titel van het overzicht wordt weer op de juiste grootte afgedrukt.
Buddy Autorisatie
Als het accorderen van knoppen aanstaat is het nu mogelijk om gebruik te maken van Buddy Autorisatie. Wanneer een medewerker voor een bepaalde autorisatie Buddy Autorisatie heeft, dan kan deze in zijn eentje de actie niet doen, maar kan iemand anders (die ook ten minste Buddy Autorisatie heeft) het accorderen.
Dit werkt momenteel alleen nog maar in de kassa en niet in de backoffice.
Het recent toegevoegde overzicht Medewerkers > Verkochte artikelen is nu niet meer ook nog per werkplek gegroepeerd.
Aantal gasten is toevoegd aan het overzicht "Relaties > Koopgedrag".
De instelling "Toon totaalbedrag op de tafellijst" werkt nu ook in de Qline echt afzonderlijk van de instelling "Toon totaalbedrag op de tafelplattegrond" (idem voor "Toon aanbetaald").
Voorheen zat de instelling er wel in, maar hij werd in de Qline nergens uitgelezen en voor beide gevallen (plattegrond en tafellijst) werd gebruik gemaakt van de instelling voor plattegrond.
De instelling "Toon totaalbedrag op de tafellijst" werd overigens wel door de handheld correct gebruikt.
Hoofdmenu-item "Exports" hernoemd naar "Import/Export":
Eerste blad van onderdeel "Imports" is de "Imports Portal", een verzameling met shortcuts naar alle import-onderdelen in de applicatie, die nu op verschillende plekken staan. In de toekomst is het namelijk de bedoeling dat "Import/Export" de centrale plek wordt voor Imports en Exports.
Je kunt een customAction knop nu instellen voor een specifieke "Webhook Application", zodat alleen de endpoint van deze Application wordt aangeroepen bij het drukken op de knop. Als je geen keuze maakt, zal de customAction nog steeds naar alle endpoints verstuurd worden, zoals ook nu al het geval is.
Daarnaast is de optie "Aanroepen bij opstarten" nu ook een dropdown (met Nee/Ja) ipv. een invoerveld waar je handmatig "Nee" en "Ja" in moet vullen.
Webhooks: De externalCardScan kun je nu ook wegklikken en als je geen displayTime meegeeft blijft deze staan totdat de huidige bon weer gesloten is.
Wanneer op de artikel- of medewerkerkaart het veld 'k_filiaalfilter' wordt toegevoegd, dan wordt in de artikel- of medewerkerlijst automatisch het filiaalfilter toegevoegd en op dit veld expliciet gefilterd. Artikelen en medewerker waarbij dit filiaalnummer niet is ingevuld worden altijd doorgelaten.
Dit was reeds mogelijk met de relatiekaart.
Het is nu mogelijk geworden om te kiezen of je een bereidingswijze-sheet of een bereidingswijze-popup wilt gebruiken.
Webhooks: Er wordt niet meer standaard een cURL log geschreven. Dit is nu in te schakelen onder Instellingen > Webhooks > Communicatie > Uitgebreid cURL logboek schrijven als dit nodig is voor ontwikkeling of probleemoplossing.
Woordalliasen toegevoegd voor
De volgorde van artikelen onder een webartikelgroep kan nu aangepast worden op basis van een artikelkaartveld.
Zoekfunctie van artikelkaart, medewerkerkaart en relatiekaart is gelimiteerd tot de eerste 100 tekstvelden per kaart.
Het overzicht Relaties > "Omzet per dag" heeft nu een optie om de bedrag inclusief of exclusief BTW te tonen. Standaard is inclusief.
Daarnaast heeft dit overzicht ook een filiaalfilter gekregen.
Extra filteroptie in de baklijsten status. Er kan nu ook gefilterd worden op "alle niet geannuleerde"
Als je in het overzicht Relaties > Koopgedrag de kolomindeling voor filiaal bewerkt, krijg je niet meer een foutmelding over UpdateZichtbareKolommen
.
AccessViolation opgelost die kon optreden bij een bijzondere combinatie van bestandsrechten op de afbeeldingen-map. Namelijk: wel rechten om de mapinhoud te bekijken, maar niet om de individuele bestanden daarin te openen.
Wanneer je door middel van selectie bewerken een categorie wijzigt, zal deze nu wel goed bijgewerkt worden.