Bar gang toegevoegd. Bij het beheren van de gangen (beheer > artikelen > artikelkaart > wijzigen) kun je nu de gang voorzien van een type. Als je een bar gang wil maken zet je deze op Bar anders laat je hem op standaard staan.
Het bestelvoorstel genereren is nu sneller.
Relatiefilter toegevoegd aan het BPE-overzicht.
Het verloopoverzicht houdt nu rekening met geannuleerde bestellingen.
Dit lost het ook op wanneer de aantallen niet kloppen door samengevoegde tafels. In dat geval wordt er namelijk ook een bestelling geannuleerd.
Keukenscherm bonpositie fix.
De keukenscherm bonposities worden nu per scherm uitgerekend. In de basis zul je altijd VIP-bonnen vooraan zien en de Snooze-bonnen achteraan. Daarna zullen met de standaard instellingen eerst de gestarte bonnen, dan de niet gestarte en dan de bonnen die klaargemeld zijn te zien zijn.
Ook zijn de instellingen die gedaan kunnen worden aangepast. De default staat op hoe 90% van de klanten met de keukenschermen werken ingesteld. Maar let op dat bij het installeren van deze update de keukenschermpositie instellingen goed doorgenomen worden met de klant.
De weergave van de cadeaupasinformatie in de virtuele bonweergave is aangepast en een cadeaupas is nu ook te deselecteren vanuit deze bonweergave.
Fix voor bar gang die uitgevraagd werd als er al eerder een bar gang besteld was en die het keukenscherm traject volledig had doorlopen.
Arrive teller toegevoegd aan keukensheet
Het aantal arrive wordt bepaald op basis van het aantal gasten van tafel bestellingen waarbij alleen een bar bon gemaakt is.
Mute knop toegevoegd aan de keukenschermen. Hiermee kun je alle geluiden van het keukenscherm snel aan/uit zetten. Het scherm onthoud waar die de laatste keer op stond ingesteld en komt daar weer mee op bij het opnieuw opstarten.
Diverse verbeteringen voor cadeaupassen
De header van de keukenbonnen is aangepast en laat nu zien om welke tafel/bestelling het gaat, wie de medewerker is die de bon heeft ingevoerd, de invoertijd van de keukenbon en de laatst gedane actie + het tijdstip van die actie.
Performance fix voor bijwerken totaal aantal gasten aanwezig in het filiaal. Hierdoor werd het aanslaan van artikelen langzamer, vooral merkbaar als je veel tafels in de tafelplattegrond hebt staan.
Probleem verholpen dat optrad als de kassa automatisch gestart werd en hierbij tijdens een PIN transactie recovery een betaling geboekt moest worden.
Probleem verholpen dat slave kassa's de bonbarcode's van andere kassa's niet kon vinden.
Het kon soms voorkomen dat een keukenbon niet op het keukenscherm verscheen als het scherm langere tijd geen bonnen had gehad. Wanneer je dan het scherm een keer opnieuw opende waren de bonnen er dan wel weer.
Je kon soms de gangen in de maakbonnen niet meer in/uitklappen. In deze versie zijn er twee situaties opgelost waardoor dit kon komen.
Fix voor vast blijven zitten in het medewerker afmeldvenster van POS
Wanneer je gebruik maakt van de instelling 'Medewerker volledig uitloggen' en je gaat medewerkers verwijderen uit de medewerker aanmeldsheet, dan kon je niet meer uit dit venster komen via het programma. Het is nu aangepast dat als je gebruik maakt van deze instelling in deze modus na 1 medewerker te hebben verwijderd, je uit de afmeldmodus gaat zodat je niet meer vast blijft zitten. Dit maakt de flow als je veel medewerkers wilt verwijderen wat langzamer maar je zit niet meer vast.
De autorisaties op het keukenscherm voor starten, klaarmelden en uitserveren gang werken weer.
De retourbon actie gaf een foutmelding als er geen omzet aanwezig was op een slave kassa.
Verbeteringen aan de PIN-dialoog. Kwam voor dat hij berichten niet liet zien.
In de tafel splits modus zie je nu de splits regel aantallen weer per regel.
De instellingen of een keukenscherm een melding moet geven wordt nu op basis van de ontvanger gedaan in plaats van de verzender.
Wanneer de uur registratie popup geopend werd terwijl de artikelinformatie popup open stond, dan kwam deze popup erachter te staan. Wanneer dat gebeurde kon je niks meer aanklikken in de kassa en moest je deze opnieuw opstarten.
Twee problemen met maak slave verholpen.
Ging mis op de omzet_retour
tabel: ERROR: could not create unique index "omzet_retour_pkey"
Ging mis op object_layout_printer
tabel: ERROR: insert or update on table "object_layout_printer" violates foreign key constraint...
De synchronisatie kon mislukken als een salesactie verwijderd werd op de master die op de slave gebruikt was.
Het opslaan van een factuur ging mis als deze een samengesteld artikel bevatte die in zijn lijst van subregels een tekstregel had.
De productlijst heeft nu de keuze tussen boekdag en leverdatum filter, voorheen werd er altijd op leverdatum gefilterd
Meerdere aanpassingen aan het invoeren van een correctie om het sneller en gebruiksvriendelijker te maken.
Versies 37.1.1 t/m 38.2.1 willen na installatie niet opstarten op windows XP dit komt doordat de postgresql libraries niet compatible zijn met Windows XP.
De melding die gegeven wordt is: "The procedure entry point EtwTraceMessage could not be located in the dynamic link library ntdll.dll"
Ga naar de volgende map
c:\program files\MplusKASSA\bin\pg95
Selecteer in deze map de DLL bestanden en kopieer deze en plak ze vervolgens in
c:\program files\MplusKASSA\bin
Overschrijf bestaande bestanden
Webhooks: alle situaties waarin je message
of customerMessage
kan retourneren kun je nu ook alle overige message-gerelateerde properties gebruiken, zoals hideTimestamp
.
Het invoerveld bij "Extra gegevens" heeft nu een contextmenu dat je kan openen via rechtermuisknop of door een touchscreen lang in te drukken.
Extra gegevens heeft nu een contextmenu dat je kan openen via rechtermuisknop of door een touchscreen lang in te drukken.
Het is nu mogelijk om een cadeaupasrestitutie uit te voeren.
Je moet hiervoor de optie bij de cadeaupas-soort inschakelen en de speciale knop op de kassa zetten.
In het venster dat zich dan opent kun je de passen scannen waarvan je het geld wilt teruggeven. In de volgende stap kun je de wijze van terugbetaling kiezen. Dat kan elke ingestelde betaalwijze van de kassa zijn.
Het is mogelijk om restitutie via de Instellingen per filiaal of werkplek uit te schakelen.
Je kan per cadeaupas-soort nu ook aangeven of je kan (1) uitgeven (3) betalen (4) restitueren (5) relatie koppelen (7) maximumsaldo.
Dit is dus naast de reeds bestaande opties (2) opwaarderen en (6) handmatige ingave waarde mogelijk.
De dialog
popup die je kunt laten tonen vanuit een webhook-response heeft een design refresh gekregen, waardoor deze beter om kan gaan met verschillende inhoud en in lijn is met de nieuw design stijl. Ook overige popups die gebruik maken van hetzelfde dialoogscherm hebben dezelfde refresh gekregen, zoals prijsgroepkeuze en persoonsartikel.
Cadeaupassen hebben nu een instelbare maximale limiet.
Dit wordt momenteel alleen gecontroleerd tijdens het uitgeven of opwaarderen. Als het saldo bijvoorbeeld middel van een retour-actie weer wordt opgehoogd, kan je wel over het maximum gaan.
De interface past zich nu ook goed aan in zowel landschap- als portretmodus.
Export naar CSV worden nu standaard in UTF8-encoding gedaan.
Dit lost een probleem op als je een bestand met leestekens met de verkeerde encodering inleest.
Hieronder zie je de resultaten van een export met van links naar rechts:
Als de lijst van medewerkers geopend is kun je nu door het scannen van een medewerkerpas de desbetreffende medewerker opzoeken. Hetzelfde geldt voor een klantenpas.
De omschrijving van de activiteit staat nu in de verkoopoverzichten erbij als je in bezit bent van de evenementenmodule.
Webhooks: Ook RFID/NFC scans worden nu afgevangen terwijl een webhook loopt. Voorheen kon je blijven scannen terwijl een webhook liep. Barcodescans werden al afgevangen.
De knop in de kassa voor openstaande kassabonnen is nu niet meer afhankelijk van de instelling deelbetaling, maar is altijd zichtbaar als er openstaande kassabonnen zijn.
Het programma geeft nu bij het opstarten een melding wanneer de PostgreSQL versie lager is dan 9.6.
In het geval van een fout in een query wordt er nu voor een aantal foutcodes een omschrijving gegeven en waar mogelijk aanwijzingen om het probleem op te lossen.
Het is nu niet meer mogelijk om cafetariabonnen (bestelbonnen) te maken op een werkplek-Slave. Dit genereert namelijk bestelnummers die uniek horen te zijn voor een geheel filiaal. Zodra er dus twee werkplek-Slaves binnen hetzelfde filiaal bestelbonnen maken, krijg je synchronisatieproblemen.
Het menu-onderdeel Import/Export is nu afhankelijk van de module Q1005 Artikelenbeheer Pro, in plaats van Q9996 Experimenteel.
Bericht tabel slave synchronisatiefout verholpen.
Verbetering bij tegoed op cadeaupas boeken.
De instelling "Tafel splitsbonnen naar keukenscherm en afdrukken" werkt vanaf deze versie ook weer goed.
Let op dat: Wanneer je een artikel dat al uitgeserveerd in combinatie met een niet uitgeserveerde doet zal dit niet niet doorkomen op het scherm en zal het artikel op het keukenscherm nog op de originele tafel staan.
Probleem met inkoopoverzichten opgelost.
Fix voor conversiefout tijdens opvragen gegevens GetAsBool waarde: [] kolom [vrd_in_eenheden]
De categorieënkolom in de artikel-, relatie- en medewerkerlijst wordt nu ook gevuld bij het exporteren.
Bestaande gangen gangtype wijzigen werkt nu ook
Fix aan de gangregelsortering de instelling werd niet altijd onthouden. Tevens is de instelling voor gangregelsortering nu als globale instelling opgeslagen, zodat je het niet meer op iedere werkplek hoeft in te stellen
Het is nu mogelijk om via de snelkoppeling (CTRL+C) te kopiëren vanuit een gridkolom terwijl je die aan het bewerken bent. Voorheen kon je alleen maar hieruit kopiëren via het menu onder de rechtermuisknop.
Het is nu weer mogelijk om een Slave te maken als er al retourbonnen gemaakt zijn.
Bijwerken uit de Cloud (ook wel "Centraal Beheer Artikelen"), werkt weer goed.